۰ نفر

مرغ باز هم به مرز ۸۰۰۰ تومان رسید

۱۴ آذر ۱۳۹۵، ۱۲:۲۱
کد خبر: 162087
مرغ باز هم به مرز ۸۰۰۰ تومان رسید

بررسی‌ها و مشاهدات از بازار نشان می‌دهد که قیمت گوشت مرغ با روند افزایشی مواجه شده و در آستانه کیلویی ۸۰۰۰ تومان در مغازه‌های سطح شهر قرار گرفته است.

بازار گوشت مرغ پس از مدتی ثبات قیمت، بار دیگر دستخوش تغییرات و تحولاتی شده است. شاید بتوان بازار گوشت مرغ را در میان انواع محصولات غذایی از پرنوسان‌ترین بازارها در سال جاری دانست؛ به طوری که در حال حاضر بار دیگر گوشت مرغ با افزایش قیمت مواجه شده است.  

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، گوشت مرغ امسال اولین تلاطمات خود را در تابستان پشت سرگذاشت تا قبل از ماه رمضان قیمت مرغ از ثبات نسبی برخوردار بود و به طور متوسط هر کیلوگرم آن حدود ۶۷۰۰ تومان در بازار عرضه می‌شد اما از میانه‌های تابستان برخلاف آنچه وزارت جهاد کشاورزی مصوب کرده بود، قیمت مرغ افزایش یافت و به کیلویی ۸۰۰۰ تومان رسید.

پس از این افزایش قیمت اختلافات میان وزارت جهاد کشاورزی و تولیدکنندگان  ومرغداران بیش از گذشته شدت گرفت چرا که تولیدکنندگان حداقل قیمت منطقی برای گوشت مرغ را ۷۵۰۰ تومان عنوان می‌کردند و معتقد بودند که عرضه مرغ با قیمت پایین‌تر باعث ضرر و زیان‌شان می‌شود، اما از سوی دیگر وزارت جهاد نیز تاکید داشت که عرضه گوشت مرغ بیش از ۷۰۰۰ تومان گران فروشی محسوب می‌شود.   

پس ازاین افزایش قیمت در اواخر تابستان و شروع پاییز گوشت مرغ روند کاهشی پیدا کرد و تقریبا به همان قیمت پیشین خود یعنی حدود ۶۸۰۰ تومان بازگشت، اما آخرین بررسی‌ها از بازار حاکی ازافزایشی شدن مجدد قیمت‌ گوشت مرغ است.

در حال حاضر هر کیلوگرم گوشت مرغ در مغازه‌های مرکز شهر به کیلویی ۷۹۰۰ تومان رسیده است تا با افزایش بیش از ۱۰۰۰ تومانی مواجه شد.

همچنین در میان دیگر اقلام گوشت مرغ، هر کیلوگرم فیله مرغ ۱۶ هزار و ۴۰۰ تومان، ‌ سینه جوجه کبابی ۱۵ هزارو ۲۰۰ تومان، جوجه با کتف کیلویی ۱۴ هزار و ۱۰۰ تومان، سینه مرغ کیلویی ۸۸۰۰ تومان، ران مرغ کیلویی ۸۲۰۰ تومان، بال کیلویی ۸۸۰۰ تومان و همچنین هر کیلوگرم مرغ سبز ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان عرضه می‌شود.