۰ نفر

هیچ نوع بذر تراریخته‌ای به کشور وارد نمی‌‌شود

۱۳ آذر ۱۳۹۵، ۱۳:۰۳
کد خبر: 161855
هیچ نوع بذر تراریخته‌ای به کشور وارد نمی‌‌شود

مدیر عامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی با اشاره به اینکه تمام بذرهای مصرفی کشاورزان به صورت هیبرید و از اتحادیه اروپا تهیه می‌شود گفت: هیچ نوع بذر تراریخته‌ای برای کشت کشاورزان در سال زراعی جاری توسط شرکت خدمات حمایتی کشاورزی وارد کشور نشده است.

یزدان سیف امروز در نشست خبری شرکت خدمات حمایتی کشاورزی اظهار کرد: در سالجاری 21 نوع انواع کود در سبد کودی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی برای عرضه به کشاورزان وجود دارد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، وی در خصوص شرایط خرید بذور مصرفی کشاورزان در سال زراعی جاری افزود: زنجیره‌های تامین بذر و کود در بخش کشاورزی رعایت شده تا در نهایت کشاورزان بتوانند محصولات مورد نظر خود را با قیمت کمتر و شرایط رقابت‌پذیری تهیه کنند.

مدیر عامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی ادامه داد: در سال جاری نیز بخشی از نیاز بذور خود را از اتحادیه اروپا تامین می‌کنیم و در محصولات عرضه شده این شرکت هیچ نوع بذر تراریخته‌ای عرضه نمی‌شود.

سیف تصریح کرد: تولید بذور تراریخته مربوط به کشورهای هندوستان، چین، ایالات متحده آمریکا، آمریکای جنوبی، آرژانتین و برزیل است و در اروپا تولید بذر تراریخته وجود ندارد و تمام بذور عرضه شده هیبرید هستند.

* 12 شرکت متقاضی خرید شرکت خدمات حمایتی کشاورزی شدند

وی گفت: عدم واردات بذور تراریخته به کشور توسط این شرکت به معنی آن نیست که بذور تراریخته از لحاظ بهداشتی تایید شده نیستند یا اینکه آلوده‌اند زیرا در حال حاضر روغن تراریخته به کشور وارد و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مدیر عامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گفت: عدم بهره‌مندی از تراریخته به معنی عدم استفاده از علم روز دنیاست و در نهایت زیان آن به کشاورزان خواهد رسید.

سیف در ادامه سخنان خود در پاسخ به سوالی در خصوی اینکه شرکت خدمات حمایتی کشاورزی به بخش خصوصی واگذار می‌شود یا خیر، گفت:‌در حال حاضر 12 شرکت برای خرید این شرکت وجود دارد که از آن جمله می‌توان به شرکتهای پتروشیمی اشاره کرد اما تا به امروز به شکلی رسمی هنوز هیچ اتفاقی نیفتاده است