۰ نفر

استقبال چینی‌ها برای سرمایه‌گذاری در حوزه صنعت ایلام

۱۲ آذر ۱۳۹۵، ۲۱:۴۳
کد خبر: 161736
استقبال چینی‌ها برای سرمایه‌گذاری در حوزه صنعت ایلام

استاندار ایلام از استقبال چینی‌ها برای سرمایه‌گذاری در حوزه صنعت ایلام خبر داد.

محمدرضا مروارید در ایلام اظهار داشت: یک شرکت‌ چینی برای سرمایه‌گذاری و مشارکت در طرح‌های صنعتی استان ایلام آمادگی خود را اعلام کرده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، استاندار ایلام از استقبال چینی‌ها برای سرمایه‌گذاری در حوزه صنعت ایلام خبر داد. محمدرضا مروارید امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام اظهار داشت: یک شرکت‌ چینی برای سرمایه‌گذاری و مشارکت در طرح‌های صنعتی استان ایلام آمادگی خود را اعلام کرده است.

نماینده عالی دولت در استان ایلام با اشاره به سفر وزیر امور خارجه کشورمان به اروپای شرقی از امضای تفاهم‌نامه ساخت نیروگاه هزار مگابایتی برق صادراتی در مهران خبر داد.

وی ادامه داد: در ملاقاتی که با شرکت چینی داشتیم در رابطه با سرمایه‌گذاری در استان ایلام رایزنی‌هایی صورت گرفت و در این دیدار پتروشیمی دهلران، پالایشگاه ان.‌جی.ال، شرکت گاز دهلران، فاز دو پالایشگاه ایلام و همچنین راه‌آهن کرمانشاه - ایلام و سد چناره را پیشنهاد داد و موافق کلی در این زمینه صورت گرفت.

این مسؤول اضافه کرد: قرار بر این شد که شرکت چینی در هفته آینده مذاکرات را با طرف‌های ایرانی از جمله وزارت نفت و نیرو و راه و شهرسازی شروع کند.

استاندار ایلام گفت: با توجه به توانی که شرکت چینی دارد امیدواریم بتوانیم مشکل سرمایه‌گذاری این 5 پروژه را در استان ایلام بر طرف کنیم، در مورد نیروگاه هزار مگابایتی مهران نیز خوشبختانه مذاکراتی با طرف‌های مختلف داشته و در نهایت یک شرکت آلمانی آمادگی خود را اعلام کرده است.

مروارید تصریح کرد: با توجه به تفاهمنامه‌ای که در سفر وزیر امور خارجه امضاء شده به‌زودی کارهای اجرایی این پروژه آغاز شده و خود مدیران پروژه هم با جدیت کار را پیگیری می‌کنند.