۰ نفر

آنفلوآنزا تهدیدکننده نیست

مرغ دوباره از ٧۰۰۰ تومان پرید

۶ آذر ۱۳۹۵، ۱۵:۳۶
کد خبر: 160727
مرغ دوباره از ٧۰۰۰ تومان پرید

رییس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی از افزایش قیمت مرغ در روزهای اخیر به دلیل بروز سرما خبر داد و همچنین اعلام کرد که اقدامات لازم برای کنترل و جلوگیری از شیوع آنفلوآنزای مرغی انجام شده است.

مهدی یوسف‌خانی، درباره بروز آنفلوآنزای مرغی در برخی استان‌ها و تاثیرات آن بر وضعیت قیمت و عرضه مرغ توضیح داد: شکی نیست که آنفلوآنزای مرغی در برخی استان‌ها از جمله البرز و هشتگرد شایع شد و سازمان دامپزشکی خیلی سریع برای کنترل و جلوگیری از شیوع آن وارد عمل شده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، وی افزود:‌ تمام مرغ‌هایی که با این مشکل روبرو بودند و نیاز به معدوم شدن داشتند از بین رفتند و تقریبا مسئله آنفلوآنزای مرغی در آن استان‌ها کنترل شده است و در زمینه عرضه مرغ مشکلی به لحاظ عرضه وجود ندارد چراکه عمده مرغ استان تهران از استان مازندران تامین می‌شود.   

رییس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی تصریح کرد که مطمئنا مرغی که مجوز مرغداری به کشتارگاه برایش صادر می‌شود هیچ‌ گونه بیماری ندارد و مصرف کنندگان نباید بابت خرید و مصرف مرغ نگرانی داشته باشند. همچنین نیازی نیست نکات خاصی را در خرید مرغ رعایت کنند، چراکه حتی مرغ‌هایی که مشکوک به بیماری بودند معدوم شده‌اند.

یوسف‌خانی همچنین درباره وضعیت فعلی قیمت مرغ عنوان کرد: در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته گذشته قیمت مرغ به دلیل بروز سرما شدید و شرایط جوی نامساعد با روند افزایشی مواجه شد و این اتفاق باعث شد که حمل و نقل مرغ از استان‌های شمالی به تهران دچار مشکل شود و افزایش ۵۰۰ تومانی قیمت مرغ را در آن دو روز به دنبال داشت و هر کیلوگرم آن ۷۴۰۰ تومان فروخته شد.

وی افزود: البته این روند با عادی شدن شرایط متوقف شده و از امروز قیمت هر کیلوگرم مرغ ۱۰۰ تومان کاهش پیدا کرده و به ۷۳۰۰ تومان رسیده است و پیش‌بینی می‌شود با عادی‌ شدن شرایط حمل و نقل به صورت کامل، برای فردا قیمت مرغ به کیلویی ۷۰۰۰ تومان برسد.