۰ نفر

بازگشت رونق اقتصادی به شرق کشور

۲ آذر ۱۳۹۵، ۰:۵۱
کد خبر: 159738
بازگشت رونق اقتصادی به شرق کشور

مدیرکل راه آهن شرق گفت از ابتدای سال تا کنون راه آهن این منطقه با حمل ۲ میلیون و ۴۵۲ هزار و ۹۹۹ تن بار شامل سنگ‌آهن، سیمان و زغال‌سنگ ۱۱.۲۷ درصد کل حمل بار نسبت به مدت مشابه سال قبل نیز از رشد ۳۳ درصدی برخوردار بود.

به گزارش اقتصاد آنلاین، محمدابراهیم اقبالی با اعلام این خبر گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از ابتدای سال و تلاش شبانه‌روزی کارکنان این اداره کل، شاهد افزایش چشمگیر شاخص‌های حمل بار نظیر تناژ بارگیری، تخلیه، تن کیلومتر بار حمل شده و درآمد نسبت به مدت مشابه سال گذشته و نیز در مقایسه با سایر نواحی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران هستیم.

وی افزود: در این مدت با حمل ۲ میلیون و ۴۵۲ هزار و ۹۹۹ تن بار شامل سنگ‌آهن، سیمان و زغال‌سنگ ۱۱.۲۷ درصد کل حمل بار و جایگاه سومی در بین مناطق ۱۹ گانه راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران به این اداره کل تعلق گرفت و نسبت به مدت مشابه سال قبل نیز از رشد ۳۳ درصدی برخوردار بود.

اقبالی بار برشمردن افزایش دیگر شاخص‌های حمل بار در این اداره کل ادامه داد: در ۷ ماهه ابتدای سال جاری با ۳۰۵ هزار و ۴۳۸ تن تخلیه بار رشد ۳۹۱ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته تجربه کردیم.

وی اضافه کرد: در شاخص تن کیلومتر بار حمل شده نیز با ۲ میلیارد و ۳۹۸ میلیون و ۱۷۹ هزار و ۵۳ تن کیلومتر، ۱۶.۶۴ درصد کل عملکرد راه‌آهن و نیز رتبه دوم در بین مناطق ۱۹ گانه راه‌آهن برای این اداره کل ثبت و در شاخص درآمد کسب‌شده نیز ۱۱.۳۲ درصد از درآمد راه‌آهن از حمل بار در بین نواحی به این اداره کل تعلق گرفت.

گفتنی است؛ اداره کل راه‌آهن شرق با ۱۰۰۰ کیلومتر خط اصلی بزرگ‌ترین منطقه ریلی کشور است که در محدوده سه استان خراسان رضوی، جنوبی و یزد واقع‌شده و علی‌رغم قدمت کم توانسته است در بسیاری از شاخص‌های عملکردی از نواحی باسابقه راه‌آهن سبقت بگیرد