۰ نفر

قیمت‌ انواع میوه و تره‌بار در سطح شهر

۳۰ آبان ۱۳۹۵، ۱۴:۳۵
کد خبر: 159402
قیمت‌ انواع میوه و تره‌بار در سطح شهر

بازار میوه‌ و تره‌بار در آستانه ماه پایانی پاییز با تغییر چندانی در قیمت‌ها مواجه نشده و برخی میوه‌های پاییزی از جمله پرتقال و خرمالو با شیب کاهشی قیمت همراه شده‌اند.

بازار میوه‌ و تره‌بار در میانه‌های پاییز با ثبات نسبی قیمت‌ها و روند نزولی برخی اقلام همراه است. به گفته بعضی از فروشندگان وضعیت کلی بازار میوه‌ و تره‌بار طی ماه‌های گذشته به دلیل کمبود تقاضا با نوسان خاصی مواجه نبوده و پیش‌بینی نمی‌شود که قیمت‌ها تا پایان سال روند افزایشی پیدا کند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا،‌ در میان میوه‌های پاییزی به طور متوسط هر کیلوگرم انار درجه یک ۵۰۰۰ تومان، کیوی ۴۸۰۰ تومان، نارنگی درجه یک کیلویی ۴۶۰۰ تومان، نارنگی شیرین کیلویی ۲۰۰۰ تومان، پرتقال درجه یک ۴۶۰۰ تومان و پرتقال جنوب کیلویی ۴۰۰۰ تومان در مغازه‌های سطح شهر عرضه می‌شود.  

همچنین در میان دیگر اقلام، گلابی و انبه که از گران‌ترین میوه‌ها در بازار فعلی هستند به ترتیب کیلویی ۱۲ و ۱۱ هزار تومان فروخته می‌شوند. از سوی دیگر هر کیلوگرم گریپ فروت ۳۰۰۰ تومان، انگور ۴۰۰۰ تومان، خرمالو ۳۰۰۰ تومان و نارگیل ۳۶۰۰ تومان قیمت دارد.  

به گفته فروشندگان، در میان میوه‌های پاییزی، نارنگی و پرتقال در صدر تقاضا قرار دارند و انار و خرمالو در رده‌های بعدی هستند.

همچنین در میان انواع تره‌بار هندوانه شیب کاهشی قیمت را تجربه کرده و هر کیلوگرم آن به طور میانگین ۱۰۰۰ تومان در مغازه‌ها فروخته می‌شود.

در میان دیگر اقلام تره‌بار، هر کیلوگرم سیب زمینی ۲۰۰۰ تومان، پیاز ۱۵۰۰ تومان، فلفل دلمه‌ای ۳۰۰۰ تومان و چغندر (لبو) ۲۰۰۰ تومان قیمت دارد. کاهو و هویج نیز هر کدام کیلویی ۲۰۰۰ تومان فروخته می‌شوند که تغییر قیمتی نسبت به ماه قبل ندارند.

لیموترش نیز که به عنوان یکی از گران‌ترین اقلام تره‌بار محسوب می‌شود کیلویی ۱۰ هزار تومان در اختیار مصرف‌کننده قرار می‌گیرد.

 

40