۰ نفر

انارکی محمدی تاکید کرد؛

ضرورت احیای شرکت‌های تعاونی صادرکننده پست

۱۶ آبان ۱۳۹۵، ۱۷:۴۸
کد خبر: 156631
 ضرورت احیای شرکت‌های تعاونی صادرکننده پست

یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه در رابطه با وضعیت تولید پسته در کشور ۱۷ استان به صورت مستقیم با آن درگیر هستند، گفت: مجمع نمایندگان کرمان و همچنین دولت در این زمینه حمایت‌های لازم را به عمل آوردند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، احمد انارکی محمدی، با بیان این مطلب اظهار کرد: پسته یکی از ارزآورترین کالاهای کشاورزی است که در سال‌های سال بدون رقیب بوده و ایران پایه‌گذار قیمت آن در سطح جهانی است.

وی افزود: اما در چند سالی که تحریم‌ها اعمال شد صادرات را با مشکل مواجه کرد؛ در حالیکه ۹۰ درصد صادرات پسته به اروپا بود، اما متاسفانه به دلیل تحریم‌های بسیاری که صورت گرفت ما بازار خود را از دست دادیم و اکنون باید به دنبال جایگاه خود باشیم.

نماینده مردم رفسنجان در ادامه گفت: آمریکا به عنوان یکی از رقبای ما به شمار می‌رود زیرا با حمایت‌هایی که از کشاورزان دارد و سوبسیدهای خوب ارائه می‌کند توانسته تنظیم بازار را در اختیار داشته باشد.

وی در پایان گفت: در تلاش هستیم تا احیای شرکت‌های تعاونی در زمینه صادرات پسته به ویژه شرکت تعاونی پسته رفسنجان بازار خود را احیا کرده و تقویت کنیم. البته با حمایت‌هایی که دولت و استاندار داشته و اقداماتی که مجمع نمایندگان کرمان انجام داده امیدواریم بتوانیم جایگاه خود را به دست آوریم.