۰ نفر

قیمت گوشت گوسفندی کاهش یافت

۱۶ آبان ۱۳۹۵، ۱۱:۲۰
کد خبر: 156525
قیمت گوشت گوسفندی کاهش یافت

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی از کاهش حدود هزارتومانی قیمت این نوع گوشت در بازار خبر داد و گفت: اجرای طرح شناسنامه دار کردن کشتارکنندگان و توزیع کنندگان گوشت در استان تهران آغاز شده است.

علی اصغر ملکی از کاهش ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ تومانی قیمت گوشت گوسفندی در بازار از دیروز خبر داد و اظهارداشت: در حال حاضر قیمت هر کیلوگرم شقه بدون دنبه عرضه به مغازه دار بین ۳۱ تا ۳۲ هزار تومان و عرضه به مصرف کننده ۳۵ هزار تومان است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، وی دلایل این امر را مورد اشاره قرار داد و گفت: علاوه بر رکود بازار، از ۱۵ هر ماه به بعد ما شاهد کاهش تقاضا برای این کالا هستیم که همین مسئله نیز در افت قیمت موثر است.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی همچنین آغاز اجرای طرح شناسنامه‌دار شدن کشتارکنندگان و توزیع کنندگان گوشت قرمز در استان تهران را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه اجرای طرح مذکور از دیروز  در سطح این استان آغاز شده است، اضافه کرد: اتحادیه ما نیز در این طرح با تعزیرات حکومتی همکاری می کند.

ملکی با اشاره به اینکه از نظر ما گوشت گوسفند ماده (میش) و ماده گاو، گوشت های کم کیفیت هستند، اظهارداشت: این گوشت ها باید از نوع با کیفیت آن جداسازی شود به همین دلیل در این طرح مغازه داران باید برچسب‌های موجود بر روی گوشت‌های کم کیفیت را با رنگ قرمز مشخص کنند تا مردم متوجه شوند کیفیت این نوع گوشت پایین‌تر از سایر محصولات است.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی با تاکید بر اینکه این اقدام باعث کنترل تخلفات در بازار گوشت خواهد شد، گفت: گوشت های کم کیفیت حداقل بین ۵ تا ۷ هزار تومان ارزانتر از نوع با کیفیت آن هستند، ضمن اینکه از این پس مغازه‌دارانی که این نوع گوشت را در مغازه خود عرضه می‌کنند، باید این مسئله رو بر روی تابلوی اعلانات خود اعلام کنند، در غیر این صورت با آنان برخورد می شود.

وی با بیان اینکه اکثر مغازه‌های سطح استان تهران چنین گوشتی عرضه نمی‌کنند و فقط در برخی از مراکز شاهد توزیع آنان هستیم، افزود: مردم باید بدانند اماکنی که قیمت گوشت را بسیار پایین‌تر از نرخ‌های اعلام شده عنوان می‌کنند، حتماً مشکلی دارند.

ملکی با اشاره به اینکه از این پس مغازه داران نباید گوشت قرمز را بدون فاکتور از کشتارکنندگان و توزیع کنندگان قبول کنند، ادامه اد: در صورتی که بازرسین مربوطه به مغازه ها مراجعه و از مغازه داران درخواست فاکتور کنند، باید این فاکتور به آنان تحویل داده شود، در غیر این صورت با مغازه‌دار برخورد خواهد شد.