۰ نفر

مدیرکل صنایع غذایی وزارت صنعت خبر داد

صادرات ۳۰۰۰ تن فرآورده گوشتی طی ۶ ماهه امسال

۱۵ آبان ۱۳۹۵، ۱۷:۳۴
کد خبر: 156371
صادرات ۳۰۰۰ تن فرآورده گوشتی طی ۶ ماهه امسال

مدیرکل دفتر صنایع غذایی وزارت صنعت از صادرات ۳ هزار تن انواع فرآورده‌های گوشتی طی ۶ ماهه امسال خبر داد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، مهدی صادقی نیارکی در مراسم افتتاح نمایشگاه بین المللی محصولات پروتئینی و صنایع وابسته اظهار داشت: در سال گذشته صادرات فرآورده‌های گوشتی به 4 هزار تن رسید که این رقم طی نیمه اول امسال 3 هزار تن بود.

وی با اشاره به رشد تولید محصولات ارگانیک، گفت: باید روش‌های تولید جدید در فرآورده‌های گوشتی نیز توسعه یابد تا امکان گسترش بازارهای داخلی و خارجی فراهم شود.

صادقی نیارکی، سرانه مصرف فرآورده‌های گوشتی را برای هر نفر در ایران سالانه 7 کیلوگرم اعلام کرد و گفت: به طور متوسط هر نفر حدود 200 هزار تومان در سال برای صنعت فرآورده‌های گوشتی هزینه می‌کند.

هدایت حسینی رئیس انستیتو تحقیقات صنایع غذایی نیز در این مراسم با بیان اینکه در صنعت گوشت حدود 11 درصد ضایعات در کشور داریم، گفت: این رقم نسبتاً بزرگی است و اگر میزان ضایعات گوشت کاهش یابد، نیازی به واردات جزئی گوشت در کشور نخواهیم داشت.

وی ادامه داد: برای اینکه اطمینان مردم نسبت به فرآورد‌ه‌های گوشتی بیشتر جلب شود، بهتر است تضمین کیفیت این محصول در خارج از انجمن فرآورده‌های گوشتی صورت گیرد.

هرمز مهبد، مدیر اجرایی نمایشگاه بین المللی محصولات پروتئینی و صنایع وابسته نیز در این مراسم با اشاره به حضور 14 کشور خارجی در این نمایشگاه، اظهار داشت: ایران قادر به تأمین فرآورده‌های پروتئینی حلال کشورهای مسلمان خاورمیانه است.

وی یکی از اهداف برگزاری نمایشگاه محصولات پروتئینی را تأمین نیاز صنعت فرآورده‌های گوشتی از طریق جذب سرمایه‌های داخلی و خارجی عنوان کرد و گفت: تأمین بازار مصرفی کشورهای مسلمان جهان به ویژه منطقه خاورمیانه، کشورهای مستقل همسو و اروپای شرقی نیز از دیگر اهداف تولیدکنندگان ایرانی است که در این نمایشگاه پیگیری می شود.

به گفته مهبد، در نمایشگاه بین المللی محصولات پروتئینی 85 شرکت داخلی و 34 شرکت خارجی از کشورهای اسپانیا، آلمان، انگلستان، استرالیا، فنلاند، چین،بلغارستان، هنگ‌کنگ، لبنان، یونان، آذربایجان، هلند و امارات متحده عربی حضور دارند.