۰ نفر

دیدار فعالان بخش کشاورزی ترکیه با وزیر کشاورزی ایران

۵ آبان ۱۳۹۵، ۱۸:۱۸
کد خبر: 154296
دیدار فعالان بخش کشاورزی ترکیه با وزیر کشاورزی ایران

محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی ایران که در راس یک هیات بلند پایه متشکل از مسئولان آن وزارت و جمعی از فعالان بخش کشاورزی به ترکیه سفر کرده است امروز چهارشنبه با جمعی از فعالان حوزه کشاورزی ترکیه در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در آنکارا دیدار و گفت وگو کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، در ابتدای این دیدار ابراهیم طاهریان سفیر جمهوری اسلامی ایران ضمن خوش آمدگوئی به هیات ایرانی و دیگر حاضرین، با اشاره به عملکرد و موفقیت های دولت ایران در حوزه کشاورزی، سفر وزیر کشاورزی کشورمان به ترکیه را فرصت استثنایی برای توسعه ارتباطات و همکاری های موثر میان ایران و ترکیه در این حوزه ارزیابی کرد.

طاهریان با اشاره به مواضع اصولی و منطقی دولت جمهوری اسلامی ایران در رابطه با محکوم کردن کودتای نافرجام 15 جولای در ترکیه به رغم سکوت و اتخاذ نکردن موضع سریع و صریح برخی کشورهای عربی و غربی گفت: حمایت ایران از دولت، ملت و دمکراسی ترکیه ثابت کرد که ایران دوست و همسایه صادق، قابل اعتماد و همراه ملت ترکیه در دوران سخت است .

وی با اشاره به اهمیت ایجاد فضای مناسب برای توسعه روابط و همکاری های دوجانبه برای دسترسی به هدف تعیین شده 30 میلیارد دلاری در روابط اقتصادی میان دو کشور و نیز اهمیت نزدیک شدن دیدگاه ها برای تامین و برقراری صلح و ثبات منطقه افزود : مقامات ایران همواره تلاش کرده اند فضایی صمیمانه میان ایران و ترکیه برقرار باشد. به خصوص طی ماه های گذشته دیدار های منظمی فی مابین مسئولان عالی رتبه دو کشور انجام شد و موضوعات همکاری های دو جانبه مورد بررسی قرار گرفت و در زمینه تحولات منطقه ای با هدف نزدیک کردن دیدگاه ها ، گفت وگو و تبادل نظر شد.

در ادامه این دیدار محمود حجتی وزیر کشاورزی نیز با تشکر از سفیر ایران به خاطر فرآهم آوردن فرصت گردهم آئی صمیمانه با تجار و دست اندرکاران بخش کشاورزی، ظرفیت های گسترده در دو کشور را به عنوان زمینه و فرصت مناسبی برای توسعه روابط میان ایران و ترکیه به ویژه در دوران پسابرجام ارزیابی کرد.

حجتی تاکید کرد: نه تنها هیچگونه مانعی برای توسعه مبادلات و همکاری های بخش های صنعتی و کشاورزی میان ایران و ترکیه وجود ندارد، بلکه همه فعالان و سرمایه گذاران در این بخش ها می توانند مبادلات و همکاری های خود را در این حوزه بیش از پیش گسترش دهند .

در بخش پایانی این نشست راهکارهای توسعه مناسبات کشاورزی میان ایران و ترکیه به طور مبسوط از سوی فعالان این بخش مطرح شد .

وزیر کشاورزی ایران در راس هیاتی متشکل از مقامات بلندپایه آن وزارت به منظور شرکت در ششمین نشست کمیته مشترک همکاری های کشاورزی دو کشور از تاریخ 4 تا 6 آبانماه در ترکیه به سر می برد.