۰ نفر

پاکستان خواستار صادرات نارنگی و سیب زمینی به ایران شد

۵ آبان ۱۳۹۵، ۱۱:۲۰
کد خبر: 154183
پاکستان خواستار صادرات نارنگی و سیب زمینی به ایران شد

کمیته صادرات محصولات باغبانی فدراسیون اتاق های بازرگانی و صنایع پاکستان گفت: «ما خیلی خوش بین هستیم که وزارت کشاورزی ایران در فصل پیش رو که از ابتدای ماه دسامبر آغاز می شود اجازه واردات نارنگی و سیب زمینی از پاکستان را صادر کند.»

به گزارش دیلی تایمز، کمیته صادرات محصولات باغبانی فدراسیون اتاق های بازرگانی و صنایع پاکستان امیدوار است که ایران امسال به صورت رسمی اجازه واردات نارنگی و سیب زمینی از پاکستان را صادر کند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، احمد جواد، رئیس این کمیته روز سه شنبه در بیانیه ای اعلام کرد: «ما خیلی خوش بین هستیم که وزارت کشاورزی ایران در فصل پیش رو که از ابتدای ماه دسامبر آغاز می شود اجازه واردات نارنگی و سیب زمینی از پاکستان را صادر کند.»

وی گفت، سفارت ایران نیز باید در این زمینه پادرمیانی کند تا تجارت این کالاها به صورت رسمی آغاز شود. وی افزود، کمیته صادرات محصولات باغبانی مذاکرات مفصلی با مسئولان سفارت ایران در این مورد انجام داده است.

وی گفت، صادرات سیب زمینی از پاکستان به ایران نیز امسال به صورت رسمی آغاز خواهد شد. صادرات نارنگی و سیب زمینی از پاکستان به ایران به نفع هر دو کشور است.

جواد افزود، ایران احتمالا امسال سهمیه ای اعلام خواهد کرد و پاکستان قادر خواهد بود 50 هزار تن نارنگی به این کشور صادر نماید.

وی گفت، ما در عین حال در حال مذاکره در مورد بازارهای جدید هستیم و اندونزی برای ماه های فوریه و مارس سهمیه هایی را تعیین کرده است. مذاکرات برای ماه های دسامبر و ژانویه نیز ادامه دارد.