۰ نفر

در هفت ماه نخست امسال؛

یک میلیارد و ١٤٠ میلیون دلار کالا از مرزهای کرمانشاه صادر شد

۴ آبان ۱۳۹۵، ۲۰:۱۹
کد خبر: 154054
یک میلیارد و ١٤٠ میلیون دلار کالا از مرزهای کرمانشاه صادر شد

مدیرکل گمرک استان کرمانشاه گفت: در هفت ماه نخست امسال یک میلیارد و ١٤٠ میلیون دلار کالا از مرزهای استان به عراق صادر شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، خلیل حیدری عصر سه شنبه در نشستی خبری که در اتاق بازرگانی، صنایع و معادن کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: ٢ گمرک رسمی در استان کرمانشاه فعالیت دارند و عملکرد خوبی از خود نشان می دهند. 

وی افزود: این گمرک ها به صورت ٢٤ ساعته به مخاطبان خود خدمات می دهند، تا بازرگانان بدون هیچ فوت وقتی در مرزها به کارهای خود رسیدگی کنند.

مدیرکل گمرک کرمانشاه با بیان اینکه به دلیل مشکلات در کشور عراق جابجایی کالا از مرزهای استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است، اظهار داشت: انتظار داریم که آمار صادرات کالا در کرمانشاه در نیمه دوم سال افزایش پیدا کند. 

حیدری خطاب به بازرگانان گفت: هیچ محدودیتی برای صادرات کالاهای مورد نیاز بازار عراق از مرزهای استان کرمانشاه وجود ندارد. 

** طرح جامع مرز پرویزخان با نگاه به مرز وان ترکیه

وی در بخش دیگری از صحبت های خود در رابطه با بهبود وضعیت مرز پرویزخان قصرشیرین گفت: طرح جامع این مرز با الگوگیری از مرز وان کشور ترکیه در حال تهیه است و پس از تامین اعتبار اجرایی می شود. 

مدیرکل گمرک استان کرمانشاه عنوان کرد: تردد کامیون ها در مرز پرویزخان به سرعت انجام می شود و ما شاهد ترافیک تردد در این مرز نیستیم.