۰ نفر

ایران و روسیه چه کالاهایی مبادله می‌کنند؟

۳ آبان ۱۳۹۵، ۲۳:۱۲
کد خبر: 153814
ایران و روسیه چه کالاهایی مبادله می‌کنند؟

کشور روسیه از شرکای عمده تجاری ایران در روز اول آبان ماه است، اما ارزش تجارت این دو کشور از آغاز سال جاری تاکنون چه میزان بوده است؟

در اولین روز آبان ماه سال جاری ایران معادل 970 هزار دلار کالا به روسیه صادر و معادل یک میلیون و 784 هزار دلار کالا از این کشور وارد کرده است.

ارزش کل صادرات ایران به روسیه از ابتدای سال جاری تا روز اول آبان ماه به مبلغی معادل 88 میلیون و 64 هزار دلار می‌رسد. در همین بازه زمانی ارزش کل واردات ایران از این کشور معادل یک میلیارد و 130 میلیون و 278 هزار دلار است.

ایران و روسیه چه کالاهایی مبادله می‌کنند؟

اقلام عمده صادراتی ایران به روسیه در شش ماه آغازین سال جاری عبارتند از: «مکمل‌های دارویی»، «مربا، ژله، مارمالاد، پوره و خمیر میوه»، «تیزابی بی‌دانه (انگور خشک‌کرده)»، «کلم قرمز و سفید، کلم پیچ، کلم قمری و غیره» و «کیوی، تازه». به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از اقتصاد، در همین بازه زمانی، اقلام عمده وارداتی ایران از روسیه نیز عبارتند از: «سایر دستگاه‌های کمک ناوبری رادیوی غیر از دستگاه موقعیت‌یاب جهانی»، «سایر به صورت دانه به‌جز گندم دامی»، «روغن دانه آفتابگردان»، «ذرت دامی» و «چوب اره شده یا ناهمواری گرفته شده از درازا».