۰ نفر

امسال ۲۸۰ هزار تن گندم صادره شده است

۲۳ شهریور ۱۳۹۵، ۲۲:۲۰
کد خبر: 145601
امسال ۲۸۰ هزار تن گندم صادره شده است

معاون امور زراعت وزیر جهاد کشاورزی گفت: در پنج ماهه نخست امسال 280 هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان به خارج از کشور صادر شد.

«عباس کشاورز» عصر سه شنبه در آئین گشایش نخستین نمایشگاه بین المللی صنایع و ماشین آلات کشاورزی، نهاده ها، آبیاری، آبرسانی، دام و طیور، شیلات و آبزیان و دامپزشکی در شهرکرد افزود: این میزان در مدت پنج ماهه امسال در حالی صورت گرفته است که در مجموع سال گذشته 630 هزار تن گندم صادر شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، وی افزود: دولت به منظور حمایت از صادرات گندم به ازای هر کیلوگرم گندم صادراتی یکهزار و 500 ریال یارانه پرداخت می کند.

کشاورز تصریح کرد: دولت برای خرید چهار میلیون و 700 هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در سال 1392 برابر 40 هزار میلیارد ریال پرداخت کرد و این رقم در امسال برای 11 میلیون و 500 هزار تن به حدود 150 هزار میلیارد ریال می رسد.

معاون امور زراعت وزیر جهاد کشاورزی یادآور شد: دولت تمامی گندم مازاد بر نیاز کشاورزان را به صورت تضمینی خریداری می کند.

وی اظهار کرد: 70 درصد بهای تضمینی خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان تا چند روز دیگر و مابقی آن پس از اصلاحیه بودجه تا پایان مهر سال جاری پرداخت می شود.

کشاورز، سیب زمینی را دومین ماده غذایی کشور بعد از گندم دانست و گفت: تولید این محصول نباید دچار خدشه شود.

وی زمان کشت سیب زمینی در کشور را بهاره، پاییزه و کشت استمراری اعلام و تأکید کرد: کشت این محصول باید طبق برنامه اعلام شده از سوی وزارت جهاد کشاورزی به مدیران استان ها صورت گیرد تا تولید و عرضه آن با مشکل مواجه نشود.

نخستین نمایشگاه صنایع و ماشین آلات کشاورزی، نهاده ها، آبیاری، آبرسانی، دام و طیور، شیلات و آبزیان و دامپزشکی چهارمحال و بختیاری در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی استان گشایش یافت.

این نمایشگاه تا 26 ماه جاری دایر است.