۰ نفر

۸ هزار میلیارد از مطالبات گندم کاران پرداخت شد

۱۸ شهریور ۱۳۹۵، ۲۲:۱۴
کد خبر: 144714
۸ هزار میلیارد از مطالبات گندم کاران پرداخت شد

وزیر جهاد کشاورزی با اعلام پرداخت ۸ هزار میلیارد تومان از مطالبات گندم کاران گفت: در برنامه ششم توسعه، تجهیز سالانه ۴۰۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی به سیستم های نوین آبیاری پیش بینی شده است.

محمود حجتی در حاشیه بازدید از گلخانه خربزه داربستی شاهین شهر استان اصفهان اظهار کرد: تا پایان امسال 250 هزار هکتار از اراضی کشاورزی کشور به سیستم های نوین آبیاری مجهز خواهد شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، وی افزود: در برنامه ششم توسعه، تجهیز سالانه 400 هزار هکتار از اراضی کشاورزی  به سیستم های نوین آبیاری پیش بینی شده است و استفاده از روش‌های نوین آبیاری به منظور افزایش بهره وری در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی قرار دارد.

 حجتی خاطر نشان کرد: در این گلخانه با صرف 25 لیتر آب 1 کیلوگرم خربزه تولید شده که این شیوه تولید در سطح کشور کم نظیر است.

وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد:در حال حاضر 35 هزار هکتار از اراضی گندم کشور به سیستم آبیاری تیپ مجهز شده که موجب افزایش تولید و راندمان مصرف آب و همچنین تولید محصول مرغوب کشاورزی شده است.

وی تصرح کرد: تاکنون 11 میلیون و 500 هزار تن گندم از کشاورزان سراسر کشور خریداری شده و 8 هزار میلیارد تومان از مطالبات آنها پرداخت شده است.

حجتی گفت: این هفته 3 هزار میلیارد تومان از مابقی طلب کشاورزان از محل فروش اوراق مشارکت پرداخت خواهد شد.