۰ نفر

رایزنی ایران و سامسونگ برای سرمایه‌گذاری و تولید مشترک

۱۰ شهریور ۱۳۹۵، ۱۱:۳۸
کد خبر: 143181
رایزنی ایران و سامسونگ برای سرمایه‌گذاری و تولید مشترک

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران که در کره جنوبی به سر می‌برد ضمن بازدید از مرکز تحقیقات، توسعه و نوآوری شرکت سامسونگ با رئیس این شرکت دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، محمود واعظی در بازدید از مرکز تحقیقات، توسعه و نوآوری شرکت سامسونگ، ضمن استقبال از سفر ماه می رئیس‌جمهور کره جنوبی از ایران و توافقات به عمل‌آمده در این سفر، همکاری‌های مشترک دو کشور در حوزه ICT و تبادل تجربیات و دستاوردهای متقابل در این زمینه را مثبت ارزیابی کرد و گفت: با توجه به بازار گسترده ایران و کشورهای همسایه، آمادگی لازم برای سرمایه‌گذاری و تولید مشترک فناوری‌های جدید حوزه ICT و ایجاد مراکز تحقیقاتی و توسعه‌ای وجود دارد.

وی با اشاره به سابقه طولانی همکاری‌های حوزه ICT و شرکت‌های بخش خصوصی دو کشور، اظهار کرد: با توجه به فضای پساتحریم زمینه‌های گسترده همکاری وجود دارد و مایلیم شرکت‌های کره‌ای در زمینه انتقال تکنولوژی پیشرفته و به‌خصوص در زیرساخت‌های ارتباطی نقش موثرتر و فعال‌تری داشته باشند و این همکاری‌ها به سرمایه‌گذاری و تولید مشترک تغییر یابد.

جی‌ کی شین -رئیس شرکت سامسونگ الکترونیک- نیز با اشاره به نقش حوزه ICT  و تکنولوژی‌های نوین در توسعه اجتماعی جامعه بشری اعلام کرد: به دلیل فقدان منابع طبیعی برای توسعه کره جنوبی راهی جز توسعه و سرمایه‌گذاری صنعت ICT و بهبود زیرساخت‌های این صنعت برای ما وجود نداشت.

 رئیس شرکت سامسونگ با بیان این که تلاش می‌کنیم سایر کشورها را از دستاوردهای تکنولوژیک خود بهره‌مند سازیم ادامه داد: آمادگی کامل در زمینه معرفی دستاوردهای تکنولوژی خود به جمهوری اسلامی ایران داریم.

وی اظهار کرد: همزمان با برگزاری مسابقات جهانی ۲۰۱۸ نسل پنجم (G۵) موبایل را عرضه خواهیم کرد که این تکنولوژی می‌تواند انقلاب جدیدی در حوزه ارتباطات ایجاد کند.

شین با ابراز خرسندی از دیدار وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از دستاودهای این شرکت، از امضا سندی بین مرکز تحقیقات وزارت ارتباطات و شرکت سامسونگ به عنوان سنگ بنای همکاری‌های آتی یاد کرد.

در این بازدید که مسئولین ذی‌ربط شرکت‌ها و حوزه‌های تخصصی وزارت ارتباطات و اپراتورهای ایرانی و شرکت مخابرات حضور داشتند، طرفین نسبت به چارچوب‌های همکاری مشترک و ظرفیت‌های بازار ایران تبادل نظر کرده و به توافقات اولیه دست یافتند.