۰ نفر

افزایش ۱۶۱ درصدی صادرات ایران به عمان

۲۸ مرداد ۱۳۹۵، ۹:۲۰
کد خبر: 140986
افزایش ۱۶۱ درصدی صادرات ایران به عمان

معاون‌کل سازمان توسعه تجارت با اعلام اینکه صادرات ایران به عمان در چهار ماه نخست سال جاری 161 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد کرده از اعزام هیات بزرگ تجاری ایران به عمان با هدف بازاریابی، توسعه صادرات و جذب سرمایه خبر داد.

 به گزارش روابط‌عمومی سازمان توسعه تجارت، محمدرضا مودودی با اعلام این خبر گفت: صادرات ایران به عمان در چهار ماه نخست سال 95 نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد 161 درصدی داشته و با توجه به ظرفیت‌‌های توسعه همکاری با این کشور و تحقق برجام، می‌توان سهم بیشتری را در بازار این کشور متصور شد. به گزارش دنیای اقتصاد  ،  وی با بیان اینکه هیات تجاری ایران همزمان با دو رویداد مهم «یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی محصولات غذایی و هتلداری» و «ششمین نمایشگاه و کنفرانس بین‌المللی تجهیزات و خدمات پزشکی» در مسقط حضور خواهند یافت، اظهارکرد: این دو رویداد مهم فرصتی هستند برای بخش خصوصی فعال ایرانی تا از ظرفیت‌‌های موجود در صنعت گردشگری به ویژه گردشگری سلامت بهره کافی برده و با توجه به توان تولید انواع محصولات غذایی با کیفیت در داخل کشور، بازار مطمئنی در کشور همسایه خود ایجاد کنند.

معاون‌کل سازمان توسعه تجارت همچنین یادآور شد: این دو رویداد فرصت‌‌های توسعه بازار و جذب سرمایه توسط تجار توانمند ایرانی را دوچندان می‌کند و با توجه به تمام مشترکات تاریخی و سیاسی و نیز علایق فرهنگی و ملی دو کشور، موقعیتی مطلوب برای تقویت روابط اقتصادی فی مابین فراهم می‌آورد.

وی خاطرنشان کرد: به منظور افزایش بهره‌وری این سفر، مذاکرات فشرده و گسترده‌ای با مقامات دولتی و بخش خصوصی توانمند عمان صورت گرفته و امید می‌رود که در پناه برنامه‌های تدوین شده و با حضور قدرتمند شرکت‌های خصوصی ایرانی نتایج مطلوبی از این رویدادها حاصل شود. مودودی صنعت گردشگری به‌ویژه گردشگری سلامت را یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های تجاری نام برد که در شرایط فعلی می‌تواند به‌عنوان موتور محرک اقتصاد عمل کند و سرمایه‌گذاری در این بخش را با هدف جذب گردشگران بین‌المللی از اولویت‌های اقتصاد مقاومتی خواند. وی با اشاره به استقبال فعالان صنعت غذای کشور برای حضور در هیات اعزامی ایران، عمان را به‌عنوان بازاری مناسب برای محصولات و صنایع‌غذایی ایران برشمرد و خواستار حضور قدرتمند فعالان این صنعت در آن کشور شد.