۰ نفر

ایران معبری امن برای تجارت جهانی

۲۵ مرداد ۱۳۹۵، ۲۳:۲۶
کد خبر: 140570
 ایران معبری امن برای تجارت جهانی

مدیرکل دفتر توسعه صادرات خدمات سازمان توسعه تجارت ایران را معبری امن برای تجارت جهانی دانست و گفت: باید با بهره‌مندی از این مزیت در راستای توسعه پایدار حرکت کرد.

محمود اسکندری در خصوص شرایط موقعیت استراتژیک و ژئوپولوتیک ایران گفت: ایران با توجه به موقعیت استراتژیک و ژئوپولوتیک خود از زمان‌های دور، معبری امن برای تجارت جهانی بوده است و در طول تاریخ با گسترش وسایل و شبکه‌های ارتباطی این نقش پر رنگ‌تر شده و پیدایش کشورهای نوظهور آسیای میانه که عمدتاً محصور در خشکی هستند، بر اهمیت این مسیر افزوده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از میزان، مدیرکل دفتر توسعه صادرات خدمات سازمان توسعه تجارت ایران افزود: ایران به یکی از مهمترین و با صرفه‌ترین کشورها در مسیر کریدورهای شمال- جنوب و شرق- غرب مبدل شده که بهره‌مندی از این مزیت و حرکت در راستای  توسعه پایدار، با برنامه‌ریزی، سرمایه‌گذاری و توسعه زیرساخت‌ها ممکن است.

وی، برگزاری همایش تجاری‌سازی خدمات ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی را در راستای منویات مقام معظم رهبری و توجه ایشان به اقتصاد مقاومتی و نیز تمرکز دولت در برنامه ششم توسعه به صنعت حمل‌ونقل و حمایت‌های ویژه در بهبود زیرساخت‌ها عنوان کرد و گفت: این همایش فرصتی برای بررسی راهکارهای توسعه این صنعت برای فعالان اقتصادی، سازمان‌ها و نهادهای دولتی است.

 مدیرکل دفتر توسعه صادرات خدمات سازمان توسعه تجارت ایران با تاکید بر نقش کلیدی خدمات در فرایند تولید ثروت جهانی، بهره‌گیری از ظرفیت‌های نهفته کشور در این بخش را یک ضرورت دانست و تلاش برای ارایه راهکار در راستای کسب سهم واقعی از تجارت خدمات در حوزه ترانزیت و حمل‌ونقل را از اهداف اصلی برگزاری این همایش عنوان کرد.

اسکندری با اعلام این نکته که برگزاری همایش ترانزیت و حمل‌ونقل به عنوان نخستین برنامه از سلسله نشست‌های تخصصی تجاری‌سازی خدمات با رویکرد توسعه صادرات برگزار خواهد شد، گفت: بررسی نحوه و نوع حمایت از صادرکنندگان این خدمات و شیوه‌های جذب سرمایه‌گذاری خارجی برای توسعه بخش حمل‌ونقل از جمله محورهای مورد نظر برای ارایه در این نشست است.