۰ نفر

برنج ارزان شد

۱۴ مرداد ۱۳۹۵، ۱۳:۲۷
کد خبر: 138618
برنج ارزان شد

دبیر انجمن برنج کشور گفت: در حال حاضر با برداشت محصول در مازندران و گیلان، قیمت هر کیلو برنج با کیفیت به نسبت هفته گذشته 500 تومان کاهش یافته است.

جمیل علی زاده شایق با اشاره به وضعیت قیمت برنج اظهار داشت: در حال حاضر با برداشت محصول در مازندران و گیلان قیمت هرکیلو برنج با کیفیت به نسبت هفته گذشته 500 تومان کاهش یافته است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از خبرآنلاین، در حال حاضر هر کیلو برنج با بهترین کیفیت در شمال بین 9 هزار و 500 تا 9 هزار و 600 تومان عرضه می شود.

وی در خصوص افزایش قیمت برنج در تهران گفت: به دلیل فقدان نظارت کافی علاوه بر گرانی، محصول با ناخالصی به بازار عرضه می شود.

علی زاده شایق ادامه داد: شب عید سونامی وحشتناکی در تهران اتفاق افتاد؛ به طوری که هر کیلو برنج با قیمت 11 هزار تومان به بازار عرضه می شد و این در حالی است که در همان زمان هر کیلو برنج با حداقل خرده و بدون ناخالصی 5 هزار و 500 تومان در شمال به فروش می رسید.

دبیر انجمن برنج با اشاره به پیش بینی قیمت بیان کرد: تا اواخر شهریورماه و همزمان با برداشت برنج پرمحصول کاهش قیمت ادامه دارد اما مجددا افزایش قیمت از مهر و آبان به بعد از سر گرفته می شود.

وی با اشاره به وضعیت تولید گفت: با توجه به بارندگی های مناسب شرایط تولید مطلوب است؛ به گونه ای که با تولید دو میلیون و 300 هزار تن برنج، حداکثر 750 تا 800 هزار تن مابقی نیاز کشور باید از طریق واردات جبران شود که امیدواریم این میزان در واردات رعایت شود.