۰ نفر

١١ نکته برای خرید گوشی‌های بی‌سیم

۲۸ مهر ۱۳۹۷، ۶:۳۲
کد خبر: 308818
١١ نکته برای خرید گوشی‌های بی‌سیم

اگر قصد دارید برای خانه‌تان تلفن بی‌سیم بخرید و نمی‌دانید کدام دستگاه می‌تواند کارایی بهتری برایتان داشته باشد، بد نیست این راهنمای خرید را بخوانید.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از زومیت، گوشی‌های بی‌سیم از دو بخش کلی تشکیل شده‌اند: بخش نخست یک دستگاه پایه (BASE) که در برخی مدل‌ها یک تلفن ثابت مجزاست و بخش دوم شامل یک یا چند گوشی بی‌سیم است. دربعضی مدل‌ها دستگاه مادر (BASE) خود یک تلفن کامل است، یعنی قابلیت شماره‌گیری و پاسخگویی و امکاناتی از این قبیل را دارد، البته از نکات مثبت این مدل‌ها کارکرد هنگام قطعی برق است.

معیارهای متعددی را در خرید یک تلفن بی‌سیم می‌توان در نظر گرفت از جمله:  

شماره‌انداز یا  CALLER ID

اغلب گوشی‌هایی که دارای صفحه نمایش هستند، شماره‌انداز یا کالر آی‌دی را دارند، اما حافظه ذخیره‌سازی در مدل‌های مختلف متفاوت است. با استفاده از این قابلیت می‌توان تمام تماس‌های ورودی را کنترل کرد. باید توجه داشت که محصول تولیدی حتما باید با سیستم مخابراتی کشور ایران منطبق باشد.

شمارنده تماس

تعداد تماس‌های ذخیره‌شده در صورت عدم پاسخگویی برای شما به نمایش گذاشته می‌شود. علاوه بر شماره‌هایی که شما پاسخ نداده‌اید، می‌توانید فهرستی از آخرین تماس‌های ورودی و خروجی را در این فهرست مشاهده کنید. ظرفیت این فهرست در مدل‌های مختلف متفاوت است.

منشی تلفن و پیغام‌گیر

برخی گوشی‌های بی‌سیم دارای ویژگی ذخیره‌سازی پیام‌های صوتی هستند، اگر این ویژگی برایتان مهم است، مدلی انتخاب کنید که ظرفیت مناسبی با درخواست شما داشته باشد. مطلبی که در منشی گویا وجود دارد، پخش صدای همزمان یا call screen  است. این امکان به شما فرصت می‌‌دهد مادامی که تماس گیرنده مشغول گذاشتن پیغام در صندوق صوتی شماست، پیغام او را گوش کنید.

 دفترچه تلفن

حافظه برای ذخیره شماره تلفن‌هایی که بیشتر با آنها تماس می‌گیرید، در گوشی‌های مختلف، متفاوت است، در عین حال قابلیت پشتیبانی ذخیره نام با حروف فارسی هم آیتم مهمی در این ویژگی است.

تنظیم بر روی حالت شب

با تنظیم بر روی حالت شب می‌توانید صدای گوشی را در ساعات شب قطع کنید. این قابلیت در مکان‌هایی که کودک خردسال یا فرد سالخورده‌ای حضور دارد، کاملا مناسب است. گوشی به صورت هوشمند در ساعاتی از شب در حالت سکوت قرار می‌گیرد .

کاربرپسندبودن

برخی از گوشی‌های بی‌سیم  منوی بسیار ساده‌ای دارند و اعضای خانواده شما به راحتی می‌توانند با آنها کار کنند. باید به این نکته توجه داشته باشید که در منزل یا محل کار، افراد مختلفی با تحصیلات و سطح معلومات متفاوت از یک گوشی استفاده می‌کنند. گوشی تلفن باید به نحوی قابل استفاده باشد که کودک، جوان و کهنسال با هر سطح معلومات بتواند از آن استفاده کند.

برد گوشی‌های بی‌سیم و امنیت فرکانس در گوشی‌های بی‌سیم

رنج فرکانسی ٢,٤ گیگا هرتز:  

به طور کلی طی یک استاندارد جهانی فرکانس کاری برای بی‌سیم، wifi، اجاق‌های ماکروویو، مودم وایمکس و غیره ٢,٤گیگاهرتز در نظر گرفته شده است.

این فرکانس از این جهت مناسب است که برای استفاده از آن نیازی به آنتن‌های بزرگ نیست و همچنین به دلیل بالا بودن فرکانس می‌توان برای هر ابزاری پهنای باند وسیعی در نظر گرفت و پهنای باند مناسب، یکی از مهمترین عوامل افزایش برد است، همچنین این فرکانس دارای کیفیت و امنیت بالا نیز هست.

رنج فرکانس ٩٠٠ مگاهرتز:  

این فرکانس در ‌سال ١٩٩٣ ارایه شد و در تلفن‌های بی‌سیم استفاده شده است، چراکه دارای پهنای باند خوبی بوده و قدرت نفوذ از دیوار را دارد، به همین دلیل از این فرکانس در محیط‌های بسته به راحتی می‌توان استفاده کرد، ولی متاسفانه امواج رادیو، تلویزیون و دوربین‌های بی‌سیم نیز در این پهنای فرکانسی قرار دارند و این امر موجب تداخل می‌شود.

رنج فرکانس ٦ گیگاهرتز:  

بی‌سیم‌ها با فرکانس ٦گیگاهرتز در‌ سال ٢٠٠٣ وارد بازار شده و دارای پهنای باند بالا و کیفیت بهتر نسبت به بی‌سیم‌های ٢,٤گیگاهرتز است، در ضمن تداخل در این بی‌سیم‌ها نسبت به مدل‌های با فرکانس ٢.٤ گیگاهرتز بسیار کمتر است.

پیجر

درصورتی که گوشی را جایی قرار دهید و فراموش کنید، با استفاده از پیجر کار شما ساده می‌شود.

باتری

در حال حاضر اکثر گوشی‌های بی‌سیم از باتری نیم‌قلمی استفاده می‌کنند که در صورت خراب‌‌شدن به راحتی می‌توانید آنها را تعویض کنید. جنس این باتری‌ها از هیدرید فلز-نیکل است که در مقایسه با دیگر باتری‌های مشابه سه برابر ظرفیت در مکالمه را به کاربر ارایه می‌دهد.

شبکه‌سازی

در برخی از مدل‌ها این امکان وجود دارد که چندین گوشی بی‌سیم را با یک پایه ست کرد. در این مدل‌ها می‌توانید بین گوشی‌ها ارتباط داخلی ایجاد کنید.

قابلیت چند خط بودن

یکی از نیازهای مهم کاربران در سال‌های اخیر استفاده از چند خط در یک دستگاه تلفن است، درحال حاضر استفاده از تلفن‌های ٢ خط بسیار مرسوم است.