۰ نفر

نرم افزار حسابداری شرکتی: نیاز کسب‌وکارهای مدرن

۲۴ مهر ۱۳۹۷، ۹:۵۲
کد خبر: 307943
نرم افزار حسابداری شرکتی: نیاز کسب‌وکارهای مدرن

امروزه نرم افزارهای حسابداری از مهم‎‌ترین دارایی‌های مدیران مالی به‌شمار می‌آید. این مدیران، عموماً به دنبال خودکارسازی فرآیندها در جهت کاهش هزینه‌ها و افزایش بهره‌وری هستند. با این حال انتخاب مناسب‌ترین نرم افزار، بسیار پیچیده‌تر از گذشته است؛ چراکه با گذشت زمان و درک نیازهای حسابداران، نرم‌افزارهای متعددی روانه بازار شده‌اند که انتخاب را برای واحدهای مالی هر کسب‌وکاری سخت می‌کنند.

نرم افزار حسابداری شرکتی سپیدار همکاران سیستم

 

همان‌طور که اشاره شد؛ شرکت‌ها برای انجام امور مالی خود باید یک نرم افزار حسابداری شرکتی که متناسب با فعالیت‌ها و نیازهایشان باشد؛ تهیه کنند. به‌همین منظور سپیدار سیستم چهار بسته اختصاصی به مخاطبین هدف خود ارائه می‌نماید:

1.    نرم افزار حسابداری بازرگانی

2.    نرم افزار حسابداری تولیدی

3.    نرم افزار حسابداری پیمانکاری

4.    نرم افزار حسابداری خدماتی

حح

نرم افزار حسابداری بازرگانی:

شرکت‌های بازرگانی عمدتاً در حوزه خرید و فروش کالاها در سطح بین الملل فعالیت می‌کنند. انتخاب درست بازارهای هدف یا کالای مورد نیاز، خرید با قیمت مناسب، کنترل موجودی انبارها و فرآیند فروش کالاهای وارداتی از جمله عملیات‌هایی است که این شرکت‌ها به آن توجه دارند.

 بنابراین می‌توان گفت یک شرکت بازرگانی برای مدیریت حساب‌ها، نیاز به یک سیستم اتوماتیک و یکپارچه دارد. سیستمی که فرآیندهای حسابداری بازرگانی همچون انبارداری را تسهیل بخشد، به موجودی کالاها و خواب هر کالا سروسامان دهد و بتواند در صورت کمبود موجودی یک کالا به مدیران، گزارشات لازم را ارائه نماید.

نرم افزار حسابداری بازرگانی سپیدار، کنترل موجودی انبار و محاسبه‌ی سود و زیان کالا را برای حسابداران ممکن می‌‌سازد. با آگاهی از میزان و زمان سفارش هر کالا، می‌توانید کنترل دقیقی بر موجودی انبار داشته باشید. از جمله امکانات دیگر، محاسبه کالاهای پرفروش و برآورد سود به تفکیک هر کالا است. بدین طریق می‌توانید کالاهای پرسود را شناسایی کرده و با سرمایه گذاری بر روی آن‌ها روزبه‌روز به سرمایه شرکت خود بیافزایید.

ححح

نرم افزار حسابداری تولیدی:

تولیدکنندگان با فرآیندهای خاص خود، محصولات جدیدی را تولید کرده و سایر کسب‌وکارهای دیگر مانند بازرگانان یا خرده فروشان این کالاها را به فروش می‌رسانند.

شرکت‌های تولیدی باید بتوانند هزینه‌های مواد خام را محاسبه و ارزش محصولات تولید شده را تعیین کنند. قیمت گذاری کالاهای تولیدی تاثیر به سزایی در سودآوری این شرکت‌ها دارد. بنابراین چالش‌های حسابداری در شرکت‌های تولیدی بسیار زیاد است.

نرم افزار حسابداری تولیدی سپیدار همکاران سیستم، نرم‌افزاری برای مدیریت یکپارچه‌ی فرآیندهای شرکت‌های تولیدی است که متناسب با نیاز این کسب‌وکارها طراحی شده و کاربری بسیار ساده‌ای دارد. برخی از مهم‌ترین امکاناتی که سپیدار سیستم برای شرکت‌های تولیدی ارائه می‌‎نماید؛ به شرح زیر است:

کدینگ پیش فرض تولیدی

تعیین نقطه سفارش موجودی کالا

مدیریت موجودی انبار

گزارش جامع از گردش حساب مشتریان و تامین کنندگان

مدیریت بهینه‌ی دریافت‌ها و پرداخت‌ها

حححح

نرم افزار حسابداری پیمانکاری:

قراردادهای پیمانکاری بر محوریت ساختن یک یا چند دارایی ایجاد می‌شود. کارفرمایان در بخش خصوصی و دولتی، پروژه‌هایی نظیر راه سازی، سدسازی، احداث ساختمان و... را به شرکت‌های پیمانکاری می‌سپارند.

پس از انعقاد قرارداد، افراد و شرکت‌ها مسئولیت انجام اموری مانند نصب، ساخت و اجرا را بر عهده می‌گیرند. با استفاده از یک نرم‌ افزار حسابداری پیمانکاری مطمئن یک پیمانکار می‌تواند هم زمان چند پروژه را مدیریت و اطلاعات مالی شرکت را تحلیل کند.

علاوه بر آن اگر می‌خواهید ثبت و گزارش صورت هزینه‌ها و ارزیابی دقیق بر عملکرد قراردادها را با دقت بررسی کنید، یک نرم‌ افزار حسابداری پیمانکاری جامع و یکپارچه می‌تواند به شما در انجام این امور کمک کند.

سیستم اطلاعات حسابداری در شرکت‌های پیمانکاری به عنوان مهمترین زیر مجموعه این سیستم، اطلاعات مالی گوناگونی را در اختیار کاربران این نوع اطلاعات، به ویژه مدیران هر سازمان قرار می‌دهد. اطلاعات حسابداری باید ویژگی‌های خاصی داشته باشد تا در فرآیند تصمیم گیری مورد استفاده قرار گیرد.

نرم افزار حسابداری پیمانکاری سپیدار افزون بر سادگی، امکان ثبت، طبقه بندی و گزارش دهی از صورت هزینه، صورت وضعیت و تسویه حساب‌های مربوط به هر پروژه را با دقت و سرعت بسیار برای شما فراهم می‌کند؛ هم‌چنین ابزاری قدرتمند برای مدیریت مالی هم‌زمان چند پروژه پیمانکاری است که امکان محاسبه بهای تمام شده‌ی هر پروژه و قرارداد را در لحظه فراهم می‌کند.

ححححح

نرم افزار حسابداری خدماتی:

واحدهای خدماتی واحدهایی هستند که خدمتی را به مشتریان ارائه می‌نمایند و معمولاً در قبال ارائه آن، حق الزحمه دریافت می‌کنند. یک شرکت‌ خدماتی بدون ماده اولیه و با هزینه کردن خرید و وسایل مورد نیاز، کسب درآمد و سود می‌کند.

فعالیت‌های حسابداری در شرکت‌های خدماتی صرفاً تحصیل درآمد و یا صرف هزینه نیست، بلکه اموری مانند فعالیت در خصوص خرید دارایی، ایجاد بدهی و یا افزایش سرمایه نیز می‌باشد.

نرم افزار حسابداری خدماتی سپیدار، با کاربری ساده در ثبت اطلاعات مالی و کنترل میزان ورود و خروج نقدینگی، گزارش‌های دقیقی را درباره‌ی تمام عملیات مرتبط با چک‌های دریافتی و پرداختی برایتان فراهم می‌کند؛ همچنین با در اختیار گذاشتن گزارش‌های مربوط به فروش خدمات، اطلاعات مالی منسجم و به هنگام را برای شما به ارمغان می‌آورد.

این بسته با ۳ سیستم حسابداری، دریافت و پرداخت و مشتریان و فروش، پاسخگوی شرکت‌های خدماتی کوچک و متوسط است.