۰ نفر

فروش اینترنت با طعم اجبار!

۱۷ مهر ۱۳۹۷، ۷:۲۳
کد خبر: 305973
فروش اینترنت با طعم اجبار!

فروش اجباری اینترنت به متقاضیان خطوط تلفن ثابت در برخی مراکز مخابراتی مدت هاست که صدای اعتراض کاربران را بلند کرده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خراسان، در این زمینه، برخی  متقاضیان خطوط تلفن ثابت می گویند  که با مراجعه به مراکز مخابراتی برای ثبت نام و دریافت خط تلفن، مخابرات منطقه  فروش خط تلفن را مشروط به خرید همزمان سرویس  اینترنت کرده است بدون آن که اساسا نیاز  مشترک را برای داشتن خط اینترنت در نظر بگیرد. این اقدام که از زمان  اجرای  پروژه اتصال فیبر نوری به منازل ( تانوما ) توسط مخابرات  آغاز شده، پیش از این به مسئولان شرکت مخابرات نیز منعکس شده است اما هربار یا توجیه شده یا علی رغم وعده پیگیری، اقدامی صورت نگرفته  است و استمرار اعتراضات کاربران در فضای مجازی هم این مسئله را تایید می کند. یکی از همین کاربران معترض به فروش اجباری اینترنت که گویا  به قول خودش تسلیم مخابرات نشده و از خرید خط تلفن انصراف داده است، می گوید : مدتی قبل برای خرید خط تلفن به مخابرات منطقه مراجعه و ثبت نام کردم؛اما کارمند مخابرات مبلغ بیشتر از عرف را برای فروش خط تلفن به من اعلام کرد که وقتی علت را جویا شدم  گفت: بخشی از مبلغ مربوط به  اینترنت است و در حالی که به او اعلام کردم من نیازی به اینترنت ثابت ندارم، او تاکید کرد که عرضه خط تلفن مشروط به خرید اینترنت است. بسیاری از شهروندان حتی اعتراض خود را در صفحه توئیتر وزیر ارتباطات اعلام کرده‌اند، برخی از آن ها گفته اند؛ در حالی که  نیازی به خرید اینترنت روی خط تلفن نداشته اند و از سرویس‌دهندگان دیگری استفاده  می کردند مخابرات این گزینه اجباری را پیش  روی آن ها گذاشته است.

 این اعتراض ها که مدت ها بود از سوی مسئولان  امر شنیده نمی شد، چندی پیش بالاخره مدیرعامل شرکت مخابرات ایران را به  واکنش  واداشت. وی با اعلام این که فروش اجباری اینترنت همراه با خط تلفن ثابت را در مراکز مخابراتی تایید نمی کند  در عین حال  آن را اقدامی غیرقانونی اعلام کرد و گفت : چنان چه این اقدام در مراکز مخابراتی انجام شده باشد، غیر قانونی است واین مراکز نباید از این طریق بازاریابی کنند و اینترنت بفروشند. مجید صدری در عین حال به متقاضیان  توصیه کرد که اگر برای خرید خطوط تلفن ثابت با مشکل مواجه شدند می‌توانند شکایت خود را از طریق سامانه 2021 که مربوط به رسیدگی به شکایات است، پیگیری کنند.با وجود انکار موضوع فروش اجباری اینترنت به متقاضیان خط تلفن ثابت، اما پرونده این تخلف آشکار مخابرات روی میز  سازمان تنظیم مقررات قرار دارد. حسین فلاح جوشقانی در  این  باره می گوید:  هفته گذشته معاونت نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات اقدام به بررسی ارائه سرویس تلفن ثابت مخابرات کرد و متوجه شدیم که شرکت مخابرات مشترکان را به خرید اجباری اینترنت روی خطوط تلفن ثابت مجبور می کند.

مخابرات تذکر گرفت

معاون وزیر ارتباطات با بیان این که این تخلف مخابرات  برای ما محرز شده است  افزود: در این زمینه به مخابرات تذکر جدی داده ایم و چنان چه این موارد تکرار شود با آن برخورد جدی تری خواهد شد.