۰ نفر

ترفندهای ساده برای تأمین مالی یک استارتاپ

۷ شهریور ۱۳۹۷، ۱۵:۴۵
کد خبر: 296563
ترفندهای ساده برای تأمین مالی یک استارتاپ

این روزها برخی از افراد تمایل بیشتری برای تبدیل شدن به یک کارآفرین دارند و برای این منظور نیز مقدار زیادی سرمایه پس‌انداز کرده‌اند اما در واقع یک ایده کسب‌وکار ماندگار ندارند در حالیکه می‌توانند سرمایه لازم را به طرق مختلف جذب کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم،  بسیاری از صاحبان کسب‌وکار اغلب با یک مشکل بزرگ مواجه هستند؛ آنها یک ایده عالی و کاربردی برای یک کسب‌وکار بزرگ دارند اما سرمایه‌ای برای تأمین مالی آن ندارند.

این مهم نیست که چگونه ایده کسب‌وکار شما منحصربه‌فرد یا پیشگامانه است اما بسیار بعید است که بدون تأمین مالی مناسب بتوانید آن را به ثمر برسانید.

سازماندهی بودجه مورد نیاز برای راه‌اندازی یک کسب‌وکار نوپا، یکی از بزرگترین موانعی است که هر صاحب مشتاق کسب‌وکار باید از آن گذر کند.

این مرحله از راه‌اندازی یک کسب‌وکار حتی دشوارتر از سایر مراحل آن شده است زیرا کارآفرینان جدید و مشتاق اغلب شرایط لازم برای دریافت وام‌های تجاری را ندارند و از سوی بسیاری از وام‌دهندگان سنتی رد صلاحیت می‌شوند.

اما خبر خوب این است که منابع زیادی از منابع مالی جایگزین وجود دارد که کارآفرینان می‌توانند برای تأمین مالی رویاهای تجاری خود از آنها استفاده کنند.

از کارت‌های اعتباری کسب‌وکار استفاه کنید

شکی نیست که کارت‌های اعتباری کسب‌وکار یکی از کارآمدترین راه‌ها برای سرمایه‌گذاری و راه‌اندازی یک کسب‌وکار است که هر صاحب کسب‌وکاری می‌تواند روی آن حساب کند.

این در واقع یک روش مقرون‌به‌صرفه برای تأمین مالی ابتکارات است چرا که با نرخ نسبتا پایین عرضه می‌شوند؛ صاحبان کسب‌وکار همچنین می‌توانند سابقه اعتباری کسب‌وکار خود را در صورت استفاده از این کارت‌های شرکتی به نحوی مسئولانه ایجاد کنند.

جذب سرمایه از طریق مشارکت‌های مردمی

شما می‌توانید سرمایه خود را با کمک مشارکت‌های مردمی افزایش دهید؛ در واقع با ایجاد کمپین‌های تبلیغاتی انتظار می‌رود که افراد زیادی از کسب‌وکار شما حمایت کرده و در مقابل شما نیز می‌توانید برای جبران این سرمایه‌گذاری امتیازاتی را در اختیار آنها قرار دهید.

جذب سرمایه از سرمایه‌گذاران

سرمایه‌گذاران به طور کلی افراد شناخته شده‌ای هستند که اغلب توان مالی زیادی دارند و در تأمین مالی بسیاری از شرکت‌های استارتاپی فعالیت می‌کنند.

اینها در واقع افرادی هستند که در عوض دریافت درصد مشخصی از مالکیت کسب‌وکار شما می‌توانند در ایده‌های استارتاپی شما سرمایه‌گذاری کنند.

شما به عنوان یک صاحب کسب‌وکار متعهد باید این واقعیت را در نظر داشته باشید که حتی برخی از شرکت‌های برجسته مانند یاهو و گوگل در مراحل اولیه فعالیت خود توسط سرمایه‌گذاران متعددی حمایت شده‌اند؛ بنابراین شما نیز از این گروه مستثنی نیستید.

دریافت کمک مالی از دوستان یا خانواده

بدون در نظر گرفتن روابط پیچیده خود با دوستان و خانواده‌تان، آنها می‌توانند انتخاب‌های بالقوه‌ای برای تأمین مالی استارتاپ شما باشند، به ویژه اگر پول نقد داشته باشند.

قرض گرفتن از دوستان و خانواده جایگزین جالبی به منظور تأمین بودجه برای استارتاپ است و البته برخی مزایای قابل ستایش نیز دارد که از جمله آنها می‌توان به پرداخت‌های کم و همچنین جلوگیری از بروز مشکلاتی که ممکن است با دیگر انواع وام‌ها به وجود آید، اشاره کرد.

دارایی‌های‌تان را بفروشید

برخی از صاحبان کسب‌وکار روش‌های تأمین مالی متعددی را در اختیار دارند اما یا از آنها غافل هستند یا اینکه این بنا به دلایلی مایل به استفاده از آنها نیستند.

اگر توانایی تحمل برخی مشکلات پس از فروش دارایی خود را دارید، معطل نکنید و دست به کار شوید؛ به عنوان مثال فروش یکی از دارایی‌ها مانند یک ماشین می‌تواند به شما کمک کند تا حدودی بتوانید پول نقد مورد نیاز برای استارت موتور کسب‌وکارتان را به دست آورید.