۰ نفر

نخستین بالن امدادی کشور به پرواز درآمد +عکس

۱۴ تیر ۱۳۹۷، ۱۵:۱۰
کد خبر: 283292
نخستین بالن امدادی کشور به پرواز درآمد +عکس

نخستین بالن امدادی شرایط بحرانی کشور روز پنجشنبه با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مازندران به پرواز در آمد .

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا ، آیین ویژه رونمایی از این بالن در حاشیه جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی مازندران در سالن استانداری برگزار و لحظاتی بعد بالن از میدان امام خمینی (ره) ساری به پرواز در آمد.
پیش از این بالن امدادی با امکان ارائه اینترنت پرسرعت به صورت آزمایشی در زلزله سرپل زهاب در سال گذشته به کار گرفته شده بود ولی بالنی که در مازندران به پرواز درآمد دارای امکانات بیشتر و کامل تر است .
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این باره گفت : بالن امدادی که امروز در استان مازندران به بهره برداری رسیده است از ویژگی های خاص و با اهمیت تری برخوردار است . 
محمد جواد آذری جهرمی افزود : بالن امدادی مازندران در ارتفاع یکصد متری از سطح زمین قادر است تا شعاع چهار کیلومتر را پوشش دهد . 
و ی ادامه داد : هنگامی که این سالن در حال پرواز است ، 800 نفر تا شعاع چهار هزار متری قادرند از خدمات ارتباطی تلفن همراه و اینترنت آن بهره مند شوند.
وزیر ارتباطات یکی از ویژگی های دیگر این بالن را فراهم کردن امکان برقراری مکالمه بیسیمی برای امدادگران اعلام کرد و گفت : این بالن با توجه به خدماتی که قادر است ارائه کند ، جزو اولین بالن امدادی شرایط بحرانی کشور به شمار می رود .
وی افزود : با توجه به گردشگر پذیر بودن مازندران ، می بایست بالن های امدادی شرایط بحران بیشتری برای این استان تهیه شود تا تعللی در ارائه خدمات ایجاد نشود .
آذری جهرمی گفت : تجهیز تمامی استان های کشور به این نوع بالن در دستور کار پدافند غیر عامل وزارت ارتباطات قرار دارد .
وی افزود : این بالن ها در زمان وقوع حوادث که برج های مخابراتی ، شبکه های برق و فیبر نوری آسیب می بینند ، مورد استفاده قرار خواهد گرفت .
بالن امدادی پس از رونمایی و بهره برداری به ستاد بحران استان مازندران تحویل شد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات عصر پنجشنبه سفر دو روزه اش را به مازندران شروع کرد و افتتاح یکهزار و 58 طرح حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات از جمله برنامه های سفرش اعلام شده است.
شرکت در نشست شورای اداری و اقتصاد مقاومتی هم از دیگر برنامه های وزیر جوان در سفر به مازندران بود که امروز برگزار شد.

بالن امدادی