۰ نفر

جهرمی: نسخه‌ بدون فیلتر تلگرام منتشر نشده است

۱۱ خرداد ۱۳۹۷، ۱۴:۱۶
کد خبر: 275755
جهرمی: نسخه‌ بدون فیلتر تلگرام منتشر نشده است

آذری‌جهرمی گفت: حکم صادر شده به همه اپراتورها برای فیلتر تلگرام تا کنون اجرا شده و این دستور همچنان به قوت خود باقی است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از جماران؛ محمدجواد آذری‌جهرمی درخصوص شایعه انتشار نسخه بدون فیلتر پیام‌رسان تلگرام اظهار کرد: وزارت ارتباطات و شخص بنده تا کنون گزارشی مبنی بر اینکه این پیام‌رسان بدون فیلتر در دسترس قرار گرفته باشد یا تغییراتی در آن به وجود آمده باشد دریافت نکرده‌ایم، نسخه بدون فیلتری نیز از مرجع رسمی تلگرام تا الان مشاهده نشده است.

آذری جهرمی با اشاره به وجود قابلیت پراکسی در پیام‌رسان تلگرام گفت: این قابلیت مبتنی بر پروتکل ساکس بود که امروز این شرکت پروتکلی را به موارد قبلی اضافه کرده است، طبیعتا اگر این اتفاق افتاده که می‌شود از این ظرفیت استفاده کرد، مربوط به گذشته بوده اما الان موارد دیگری اضافه شده است، با این حال ما نه تغییری در شاخص‌ استفاده از تلگرام داریم که یک شتاب جهنده را در استفاده نشان دهد و نه اینکه نسخه بدون فیلتر منتشر شده باشد.

وزیر ارتباطات همچنین در ادامه گفت: حکم صادر شده به همه اپراتورها برای فیلتر تلگرام تا کنون اجرا شده و این همچنان به قوت خود باقی است و قطعا در صورت مشاهده تخلف از سوی برخی اپراتورها طبق دستور قضایی با آنها برخورد خواهد شد.