۰ نفر

یک واردکننده گوشی تلفن‌همراه به اقتصادآنلاین خبرداد؛

نابسامانی در ارایه ارز دولتی/ میزان واردات گوشی صفر است

۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۶:۲۱
کد خبر: 271268
نابسامانی در ارایه ارز دولتی/ میزان واردات گوشی صفر است

تخصیص ارز دولتی به واردکنندگان با موانع زیادی مواجه است که باید هرچه سریع تر برطرف شود.

اقتصادآنلاین-محمد ممتاز پور؛ حمیدرضا کاشیچی واردکننده گوشی تلفن همراه در گفتگو با اقتصادآنلاین اظهار کرد: از زمانی که قرار شد تا دلار 4200 تومانی به دست واردکنندگان برسد، واردات هرگونه کالا با نرخ دلار بازار آزاد غیرقانونی اعلام شد و به همین دلیل میزان واردات قانونی گوشی همراه درحال حاضر نزدیک به صفر است.

وی با بیان اینکه مراحل تخصیص ارز دولتی زمان بر و با مشکلاتی همراه است گفت: بدون شک اگر وضعیت به همین رویه باقی بماند، مدل های پرفروش بازار تلفن همراه به زودی تمام می‌شود و حتی شاهد احتکار افراد سودجو خواهیم بود .

این واردکننده افزود: ما از دولت و دیگر نهادهای مرتبط تقاضا داریم که هرچه سریع تر موانع اختصاص دلار 4200 تومانی را برطرف کنند تا شاهد نابسامانی در بازار و بیکاری در صنف محصولات دیجیتال نباشیم.

کاشیچی ادامه داد: متاسفانه واردکنندگان محصولات دیجیتال چندان امیدی به دریافت ارز دولتی طی هفته های آینده ندارند و بدون شک اگر قرار باشد ارز دولتی به واردات اختصاص داده شود، کالاهای اساسی در اولویت قرار می‌گیرند و سپس کالاهایی مانند دستگاه های دیجیتال در برنامه تخصیص ارز قرار خواهند گرفت.

وی در پاسخ به این سوال که آیا احتمال دارد که دولت به واردکنندگان کالاهای غیراساسی مثل گوشی تلفن همراه دلار 4200 تومانی اختصاص ندهد؟ گفت: با خبرهایی که از سوی دولتی ها منتشر می‌شود نباید مشکلی در ارایه ارز وجود داشته باشد؛ اما شواهد نشان می‌دهد که دولت در عمل با مشکلاتی در این زمینه مواجه است که امیدواریم این مشکلات هرچه سریع تر برطرف شود.

این واردکننده افزود : اگر قرار باشد ارز دولتی به واردات کالاهایی مثل گوشی اختصاص داده نشود، واردکنندگان مجبور به واردات محصولات با نرخ دلار بازار آزاد می‌شوند که این موضوع هم بازار ارز را مختل می‌کند و هم شاهد رشد چندین برابری قیمت محصولات وارداتی خواهیم بود.