۰ نفر

موفق‌ترین سرمایه‌گذار قرن بیستم ۷۵ میلیون از سهام اپل را خرید

۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۴:۰۲
کد خبر: 269395
 موفق‌ترین سرمایه‌گذار قرن بیستم ۷۵ میلیون از سهام اپل را خرید

وارن بافت میلیاردر مشهور آمریکایی قصد دارد مقدار بیشتری از سهام شرکت فناوری اپل را خریداری کند و به این منظور سرمایه قابل توجهی را کنار گذاشته است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، وی در نشست سالانه شرکت برک شایر که خود مدیر عامل آن است، اپل را به علت تولید محصولاتی بسیار مهم ستایش کرد و افزود که این محصولات روز به روز با استقبال بیشتری مواجه شده اند و به نظر می‌رسد اپل در میان شرکت های فناوری از جمله شرکت هایی است که بیشترین بهره وری را دارد و از پولی که در اختیار دارد به بهترین نحو استفاده می کند.

بافت در بخشی از سخنرانی خود گفت: ما امیدواریم که قیمت محصولات اپل کاهش یابد. برک شایر در حال حاضر سومین شرکت بزرگ سهام دار اپل است. دو شرکت ونگارد گروپ و بلاک راک در این زمینه رتبه های اول و دوم را در اختیار دارند.

بافت به تازگی 75 میلیون سهم دیگر شرکت اپل را خریداری کرده و شرکت برک شایر در مجموع 165.3 میلیون سهم از این شرکت را در اختیار دارد. احتمال می رود که میزان این سهام در ظرف روزهای آینده 6 تا 7 درصد افزایش یابد.

وارن بافت در سال ۲۰۰۸ به‌عنوان ثروتمندترین فرد جهان معرفی شد. وی سومین میلیاردر جهان در سال ۲۰۱۷ است. این کارآفرین، بازرگان و سرمایه‌گذار آمریکایی به‌عنوان موفق‌ترین سرمایه‌گذار قرن بیستم شناخته می‌شود.