۰ نفر

مشترک مورد نظر در مترو خارج از دسترس است

۱ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۲:۴۲
کد خبر: 265768
 مشترک مورد نظر در مترو خارج از دسترس است

قطع و وصل شدن های مکرر مکالمات تلفن همراه و ارسال نشدن پیامک ها در بیشتر خطوط متروی تهران از جمله مشکلاتی است که هر روز شهروندان را آزرده می کند و انتظار آنها برای رفع سریعتر این معضل هنوز به نتیجه نرسیده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، داستان آنتن دهی تلفن همراه در خطوط متروی تهران از همان روزهای نخست که شرکت ارتباطات سیار ایران تصمیم به ارائه خدمت در این بخش گرفت، به بخشی از گلایه های همیشگی مردم تبدیل شده است.

گرچه اقداماتی برای بهبود آنتن دهی در برخی خطوط انجام شده است اما همچنان برخی این مشکل در برخی مناطق وجود دارد.

بررسی ها بیانگر آن است که مسافران خط سه مترو که از ایستگاه قائم در شمال تهران به سمت ایستگاه آزادگان در جنوب شهر، بیشتر با مشکل قطع و وصل شدن های آنتن مواجه اند.

یکی از شهروندان در ایستگاه مترو خواجه عبدالله انصاری گفت: در زمان ورود داخل ایستگاه مترو پس از پایین آمدن از پله برقی، ناگهان مکالمه قطع می شود.

مجتبی که کارمند یک شرکت خصوصی است، افزود: بارها مسئولان ذیربط از پیشرفت در توسعه زیرساخت ها خبر داده اند اما همچنان شاهد مشکلات آنتن دهی در مترو هستیم.

شهروند میانسالی در ایستگاه صیاد شیرازی نیز گفت: در حال صحبت تلفنی بودم که با خروج از قطار و رفتن داخل ایستگاه، تماس قطع شد؛ نمی دانیم تا کی منتظر رفع این مشکل باشیم.

محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات سیزدهم اسفندماه پارسال در همایش شهرهوشمند در برج میلاد تهران، به وجود رقابت مخرب در ارتباط اپراتورها و شهرداری ها اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: این رقابت سبب شده مردم نتوانند از خدمات همه اپراتورهای ارتباطی به خوبی استفاده کنند.

وی یکی از معضلات امروزه توسعه زیرساخت ها را مشکلات اپراتورها با شهرداری ها اعلام کرد و گفت: این رویکرد سبب شده در متروها که روزانه جمعیت زیادی جابه جا می شود، یک اپراتور تلفن همراه آنتن می دهد و دیگری قطع است.

وی تاکید کرد، بخشی از این مساله به مدیریت ما بر می‌گردد و بخش دیگری به تعاملات با مدیریت شهری مرتبط است.

شرکت ارتباطات سیار(همراه اول) درباره این مشکل گفته، برنامه ریزی های انجام شده در چندسال اخیر، کیفیت آنتن دهی را در مترو بهبود داده اما در برخی نقاط از جمله ایستگاه خط سه (قائم - آزادگان) در حال طراحی دوباره هستیم تا مشکلات ارتباطی به حداقل برسد.

اپراتور سوم ارتباطی (رایتل) نیز اعلام کرده که در صورت صدور مجوز از سوی شرکت مترو و شهردای تهران این اپراتور نسبت به تقویت آنتن دهی اقدام خواهد کرد.

روابط عمومی اپراتور دوم ارتباطی کشور(ایرانسل) نیز اعلام کرد: شبکه ایرانسل مشکلی در ارائه خدمات در خطوط مترو ندارد ضمن آنکه این اپراتورهمواره در حال بروزرسانی شبکه برای ارائه هرچه بهتر خدمات به مشترکان است.

مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه نیز در این رابطه گفت: برای رفاه حال شهروندان به منظور ایجاد ارتباط تلفن همراه در همه ایستگاه ها و مسیرهای تونلی ناوگان متروی تهران، به همه اپراتورها خدمات ویژه ای ارائه کرده ایم.

فرنوش نوبخت افزود: فضا و امکانات مورد نیاز در اختیار همه اپراتورها قرار گرفته است اما برخی از آنها از امکانات استفاده نکرده اند.

وی عنوان کرد: برخی از اپراتورها اقدامات خوبی انجام داده اند اما در خط سه مترو به دلیل تکمیل نشدن آن، شاهد قطع ارتباط در برخی ایستگاه ها هستیم؛ کارشناسان با همکاری اپراتورها در حال بررسی هستند تا با افزایش امکانات، کیفیت در این خط نیز بهبود یابد.