۰ نفر

ورود امن به ویندوز ۱۰ بدون نیاز به کلمه عبور

۳۰ فروردین ۱۳۹۷، ۰:۱۴
کد خبر: 265295
ورود امن به ویندوز ۱۰ بدون نیاز به کلمه عبور

شرکت مایکروسافت به روزرسانی تازه ای برای ویندوز ۱۰ خود عرضه کرده که با پشتیبانی از استاندارد فیدو ۲ کاربران را از ورود کلمات عبور بی نیاز می سازد.

به گزارش انگجت، با استفاده از این استاندارد کاربران برای ورود به رایانه های مجهز به ویندوز ۱۰ به خصوص در محیط های کاری و حرفه ای نیازی به وارد کردن کلمه عبور ندارند و باید از حافظه های فلاش یو اس بی به عنوان کلید امنیتی استفاده کنند. این کلیدهای امنیتی از طریق اتصال به Azure Active Directory مایکروسافت عمل کرده و هر بار یک کلید امنیتی خاص برای ورود به ویندوز در اختیار قرار می دهند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، پیش از این هم مایکروسافت برای تسهیل امکانات امنیتی ویندوز ۱۰ و بی نیاز کردن کاربران از تایپ کلمات عبور به آنها امکان داده بود تا از دستیار صوتی ویندوز هلو استفاده کنند.

استاندارد تایید هویت تحت وب FIDO ۲.۰، استانداردی است که مایکروسافت پیش از این در مرورگر Edge خود نیز به کار گرفته بود تا کاربران برای استفاده از این مرورگر هم نیازی به وارد کردن کلمات عبور نداشته باشند. برخی رقبای این شرکت و سازندگان مرورگرهای اینترنتی رقیب هم در حال چنین اقداماتی هستند.