۰ نفر

نماینده قزوین در سوال از آذری جهرمی:

سه بار تجهیزات برای یک قرارداد خریداری شده است/ این خریدها ۱۰برابر ظرفیت مورد نیاز بوده است

۲۶ فروردین ۱۳۹۷، ۱۱:۲۹
کد خبر: 264376
سه بار تجهیزات برای یک قرارداد خریداری شده است/ این خریدها ۱۰برابر ظرفیت مورد نیاز بوده است

نماینده مردم قزوین در مجلس در جریان سوال از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: بر اساس قراردادهایی که طی 3 سال از 91 تا 94 بسته شد، بیش از هزار و 200 میلیارد تومان تجهیزات خریداری شده است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی اقتصاد آنلاین، در نشست علنی امروز مجلس سیده حمیده زرآبادی نماینده مردم قزوین در جریان طرح سؤال خود از آذری‌جهرمی وزیر ارتباطات با موضوع ارتقاء و توسعه انتقال برنامه پنجساله پنجم ارتباطات در سال 90 تا 91 گفت: بر اساس قراردادهایی که طی 3 سال از 91 تا 94 بسته شد، بیش از هزار و 200 میلیارد تومان تجهیزات خریداری شده است.

زرآبادی با بیان اینکه  این خریدها 10 برابر ظرفیت مورد نیاز بوده است، اظهار داشت:  همه قراردادها به جز قرارداد چین به صورت تشریفات با شرکت زعیم بوده که مخصوص شرکت زیرساخت است و همه تجهیزات را بالاتر از قیمت بازار در اختیار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه پروژه‌های ضعیف 37 و نیم درصد بالاتر از قیمت اصل بازار بوده است، گفت: برای یک قرارداد سه بار تجهیزات خریداری شده است.

زرآبادی در ادامه افزود: در این قرارداد خرید تجهیزات و توسعه شبکه انتقال پنجم که بدون مناقصه انجام شده شرکت سدید رضوی یا آلکاتر فرانسه به قیمت اولیه 247 و نیم یورو بسته شده است که برخی نسبت به آن اعتراض کردند که پس از این اعتراضات آن را به 145 و نیم میلیون یورو کاهش دادند اما فسادی در بحث کاهش این قرارداد وجود داشت که تا الحاقیه‌ها هم ادامه داشت.

نماینده مردم قزوین در مجلس عنوان کرد: 74 میلیون یورو از ابتدا در این قرارداد فساد وجود داشت که در زمان مدیریت آقای جهرمی می‌خواستند آن را از الحاقیه‌ها اصلاح کنند و اخذ امور بانکی را بر عهده شرکت زیرساخت گذاشته و فهرست تجهیزات را هم تغییر دادند.

نماینده قزوین در مجلس: دولت الکترونیک با وضع موجود محقق نمی‌شود

نماینده قزوین در مجلس در بخش دوم اظهارات خود در پاسخ به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: اینکه ما بخواهیم صوت و دیتا را از هم جدا کنیم، قابل قبول نیست زیرا تمامی ترافیک‌ها از بستر شبکه زیرساخت می‌گذرد.

زرآبادی در ادامه افزود: اینکه وزیر می‌خواهد با تفکیک هزینه‌های بخش خصوصی را توجیه کند، قابل قبول نیست.

این نماینده مجلس در پایان اظهار داشت: با وضع موجود دولت الکترونیک و شبکه ملی اطلاعات محقق نمی‌شود و اینها دروغی بزرگ هستند.