۰ نفر

بررسی دو گوشی مقرون به‌صرفه هواوی/ nova ۶e و Y۶ ۲۰۱۸ به میدان رقابت آمدند

۲۴ فروردین ۱۳۹۷، ۱۴:۵۸
کد خبر: 264006
بررسی دو گوشی مقرون به‌صرفه هواوی/ nova ۶e و Y۶ ۲۰۱۸ به میدان رقابت آمدند

شرکت هواوی به تازگی از گوشی های مقرون به صرفه nova 3e و Y6 2018 رونمایی کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین، این دو گوشی هوشمند علاوه بر قیمت مناسب از تجهیزات و فناوری‌های روز دنیا بهره گرفته‌اند که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

Y6 2018

 

گوشی

این گوشی هوشمند مجهز به یک صفحه نمایش 5.7 اینچی با کیفیت +HD است که تصاویر با رزولیشن بالایی را به نمایش می‌گذارد .

پردازنده اصلی  Y6 ، Snapdragon 450  بوده که یکی از محصولات 8 هسته‌ای شرکت کوالکام است و فرکانس 1.8 گیگاهرتزی را برای پردازش داده‌ها به ارمغان می‌آورد. در کنار این پردازنده نسبتا قدرتمند یک حافظه رم 2 گیگابایتی قرار دارد تا فضای پردازشی مناسب برای کاربران عادی را فراهم کند.

ظرفیت حافظه ذخیره‌ساز داخلی این گوشی 16 گیگابایت است که البته می توانید به کمک حافظه microSD این عدد را افزایش دهید.

دوربین اصلی این گوشی 13 مگاپیکسلی است و دوربین جلویی آن 5 مگاپیکسل کیفیت دارد که می‌توان به لطف نرم‌افزار‌های گرافیکی ، خاطرات خود را با کیفیت مطلوبی ثبت کنید.

گرچه Y6 از سنسور اثر انگشت بی‌بهره مانده است ؛ اما با فناوری تشخیص چهره محیط امنی را برای کاربر خود فراهم می‌کند.

این گوشی هوشمند مجهز به باتری 3000 میلی‌آمپری و سیستم‌عامل نصب شده روی آن اندروید 8.0 است.

هنوز قیمت رسمی آن اعلام نشده است اما بر اساس گفته کارشناسان قیمتی 200 تا 300 دلار خواهد داشت.

nova 3e

گوشی

این گوشی هوشمند نیز از یک صفحه‌نمایش 5.8 اینچی با کیفیت+HD  بهره می‌برد . نمایشگر Fullview  این گوشی به جز بریدگی کوچکی در لبه بالا و حاشیه‌ باریک در لبه‌ پایین، بخش عمده‌ای از پنل جلوی گوشی را در اختیار دارد و به‌لطف نسبت تصویر ۱۹:۹ خود، تجربه‌ فراگیری در اختیار کاربر قرار می‌دهد. نمایشگر Nova 3e از پنل IPS LCD با رزولوشن ۲۲۸۰ × ۱۰۸۰ پیکسل خود، رنگ‌ها را با دقت مناسبی به تصویر می‌کشد و روشنایی آن مطلوب به نظر می‌رسد.

پردازنده اصلی آن HiSilicon Kirin 659 است که می‌تواند با 8 هسته‌ مرکزی خود داده های مورد نیاز را به کمک یک حافظه رم 4 گیگابایتی پردازش کند .

دوربین اصلی این محصول از نوع دوگانه (16 و 2 مگاپیکسلی) با فوکوس خودکار است و دوربین سلفی آن به تنهایی  می‌تواند تصاویر را با کیفیت 16 مگاپیکسل ذخیره کند nova 3e. حتی امکان تغییر فوکوس، پس از ثبت تصویر را نیز در اختیار کاربر قرار می‌دهد. این محصول قابلیت‌های متنوعی مثل افکت‌های واقعیت افزوده، زیباسازی و تشخیص چهره را نیز به منظور ثبت تصاویر با کیفیت‌تر در خود گنجانده است.

گوشی

مسئولان شرکت هواوی مدعی هستند که این دوربین به کمک استفاده از نمایشگر گوشی به‌عنوان فلش، در محیط‌های کم‌نور نیز تصاویر سلفی مطلوبی را ثبت می‌کند و با وجود قابلیت‌هایی مثل لنز AR، جایگزینی پس‌زمینه و کنترل دوربین با ژست‌های حرکتی، کاربر از عملکرد آن رضایت خواهد داشت.

میزان حافظه داخلی این محصول 64 گیگابایت است که می‌توان آن را با حافظه  microSD ارتقا داد.

این محصول مجهز به NFC، درگاه Type-C ، حسگر اثرانگشت، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، سنسور مجاورت ، قطب‌نما، باتری 3000 میلی‌آمپری  و اندروید 8.0 است.

nova 3e  با قیمت 370 یورو در اختیار خریداران قرار می‌گیرد.