۰ نفر

افزایش حفظ حریم شخصی در وبگردی با روشی تازه

۶ اسفند ۱۳۹۶، ۱۷:۴۱
کد خبر: 254554
افزایش حفظ حریم شخصی در وبگردی با روشی تازه

تعدادی از فارغ التحصیلان دانشگاه ام آی تی پس از پی بردن به این مساله که حالت وبگردی خصوصی و ایمن بسیاری از مرورگرها واقعا ایمن نیستند، خودشان برای حل این مشکل دست به کار شدند.

به گزارش یاهونیوز، فرانگ ونگ و همکارانش در دانشگاه های ام آی تی و هاروارد، ابزاری موسوم به ویل ابداع کرده اند که با استفاده از آن در رایانه های شخصی و عمومی می توان شبکه ای ایمن ابداع کرد تا ضمن حفظ حریم شخصی از حملات سایبری نیز درامان ماند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس ، بر اساس بررسی های این گروه، راه های مختلفی برای نفوذ به مرورگرها حتی در صورت استفاده در حالت شخصی سازی شده یا private mode وجود دارد. مشکل اساسی این است که مرورگرهای یادشده اطلاعات خصوصی کاربران را جمع آوری می کنند و لذا حل مشکل یادشده نیاز به استفاده از ابزاری تازه دارد.

داده های رد و بدل شده میان تراشه های رایانه ای و Cache رایانه  در صورت پرشدن Cache در هارد دیسک ذخیره می شوند و امکان سرقت آنها توسط هکرها وجود دارد. اما این ابزار داده های هر وب سایت را قبل از باز کردن آن رمزگذاری می کند.

برای استفاده از این امکانات کاربران باید به وب سایت Veil رفته و آدرس سایت مورد نظر را در آن تایپ کنند. الگوریتم های Veil هم داده های وب سایت مورد نظر را رمزگذاری می کنند. قرار است در آینده امکانات امنیتی بیشتری به ویل اضافه شود.