۰ نفر

تبلیغات در تلگرام چگونه منجر به افزایش عضو می‌شود؟

۵ نکته تبلیغات در تلگرام که موفقیت شما را تضمین می‌کند

۶ اسفند ۱۳۹۶، ۱۵:۳۵
کد خبر: 254526
۵ نکته تبلیغات در تلگرام که موفقیت شما را تضمین می‌کند

قبل از آنکه برای تبلیغات در تلگرام هزینه کنید بهتر است اصول و راهکارهای تبلیغات در تلگرام را بشناسید. این کار علاوه بر آنکه هزینه‌های شما را پایین می‌آورد؛ نرخ جذب مشتری را برای کانال تلگرام شما بالا می‌برد. ما روش‌های تولید محتوا برای کانال تلگرام را که موجب افزایش ممبر شما می‌شود را آموزش می‌دهیم.

ادسنسور1

اگر اصول مدیریت یک کانال تلگرامی را خوب بشناسیم، تبلیغات در تلگرام به عنوان یک کانال مهم دیجیتال مارکتینگ بسیار اثربخش است.

در حالی که دسترسی کاربران ایرانی به اغلب شبکه‌های اجتماعی مسدود است. تلگرام به عنوان یک پیام‌رسان نقش محبوب‌ترین شبکه اجتماعی ایرانی‌ها را بازی می‌کند. از همین رو، کسب‌و‌کارهای ایرانی سعی می‌کنند با تبلیغات در تلگرام از پتانسیل‌های موجود در این پیام‌رسان برای رونق کسب‌و‌کار خود استفاده کنند. اما در این بین، سودجویی‌هایی هم صورت گرفته است. همین سودجویی‌ها باعث شده کسب‌و‌کارها برای تبلیغات در تلگرام دچار تردید و شک باشند. در این مطلب سعی می‌کنیم نکاتی را که برای یک کمپین موفق تبلیغات در تلگرام لازم است را گوشزد کنیم.

برای تبلیغات در تلگرام محتوای با کیفیت تهیه کنید

کاربران تلگرام عادت کرده‌اند تا در اوقات بیکاری و فراقت خود به کانال‌های این شبکه اجتماعی سر بزنند. تصور کنید که مخاطب شما در تاکسی یا مترو، تلگرام خود را باز می‌کند و با انبوهی از پست‌های جدید روبه‌رو می‌شود. کاربر تلگرام عادت کرده تا نگاهی گذرا به همه مطالب بیاندازد و در نهایت پست‌های کوتاه و جذاب را برای مشاهده انتخاب کند. متن‌های بلند فقط در صورتی خوانده می‌شوند که کانال منتشر کننده تخصصی باشد.

برای تهیه یک پست تبلیغاتی با کیفیت جهت تبلیغات در تلگرام باید مطلبی کوتاه و تاثیرگذار آماده کنید. سعی کنید به جای آنکه صرفا متن تبلیغاتی آماده کنید به مخاطب خود در زمینه بهره‌مندی از خدمات بهتر راهنمایی کنید. این کار اعتماد مخاطب به شما را بالا می‌برد.

طول محتوای شما نباید زیاد باشد. کاربران تلگرام از روی متن‌های بلند به سرعت عبور می‌کنند. سعی کنید در دو تا سه جمله پیام خود را به مخاطب برسانید. جمله‌بندی شما باید نیاز کاربر را رفع و به آن‌ها راهکار حل مسئله را ارائه دهد.

از عکس و ویدئو استفاده کنید

محتوای چند‌رسانه‌ای در تبلیغات تلگرام میزان بازخورد کاربر را به شدت افزایش می‌دهند. کاربران ایرانی تلگرام نه وقت و حوصله خواندن مطالب طولانی را دارند و نه سرعت و هزینه‌های اینترنت به آنها اجازه دانلود ویدئوهای سنگین را می‌دهد. بهترین محتوا با یک عکس یا ویدئو شروع می‌شود.

آمارها نشان می‌دهد که ویدئوهایی که کمتر از ۳.۵ مگابایت باشند بیشترین بازدید را خواهند داشت و البته پست‌هایی که با عکس یا ویدئو شروع می‌شوند بیشترین ارتباط را با مخاطب برقرار می‌کنند.

اگر مطلب تخصصی و نسبتا بلندی برای ارائه به مخاطب تلگرام دارید تا آنجا که می‌توانید متن خود را کوتاه کنید. در صورتی که هنوز متن شما بلند است بهتر است تا خلاصه مطلب را در تلگرام و توضیحات مفصل را در وبسایت خود قرار دهید و کاربران را با قراردادن لینک به سمت وبسایت خود هدایت کنید. با این روش هم مخاطبان کم حوصله را راضی نگه داشته‌اید و هم حق مطلب را در وب‌سایت ادا کرده اید.

اگر کسب و کار شما وب‌سایت ندارد، می‌توانید از سرویس‌های رایگانی مثل سایت ویرگول برای راه‌اندازی وبلاگ خود استفاده کنید. البته اگر این کار را کردید حتما برای تولید محتوای مداوم برنامه داشته باشید و انتشار پست‌های جدید را فراموش نکنید.

در صورتی که منابع سازمان به شما اجازه می‌دهد از عکس‌های اینترنتی و ویدئوهای تکراری پرهیز کنید. حتی اگر امکان تولید عکس و ویدئو دسته اول را ندارید با استفاده از سایت‌هایی مثل freepik و البته ایجاد کمی تغییرات در فتوشاپ یا ایلوستریتور عکس منحصر به فردی برای تبلیغ در تلگرام آماده کنید. برای ویدئو هم زیرنویس‌کردن محتواهای بین‌المللی در صورتی که نمونه فارسی و ترجمه شده آن وجود نداشته باشد می‌تواند تاثیر یک محتوای دست اول را برای شما به ارمغان بیاورد.

مخاطب را به انجام کاری دعوت کنید

وقتی شما یک جمله خبری را می‌خوانید با رسیدن به پایان جمله از روی آن رد می‌شوید. اما اگر در پایان پست تبلیغاتی مخاطب خود را با یک جمله دستوری به انجام کاری هدایت کنید. مخاطب به طور ناخود آگاه به پیشنهاد آن جمله دستوری عمل می‌کند. اگر بخواهم مطلب را به شکل درست‌تری بیان کنیم باید بگوییم که احتمال عمل کردن مخاطب به پیشنهاد شما بالاتر می‌رود.

در پایان محتوای متنی، لینک خرید محصول یا شماره تماس قرار دهید و قبل از آن با جمله‌ای شبیه به «با ما تماس بگیرید» مخاطب را به انجام کار دلخواه خود هدایت کنید.

در دنیای بازاریابی دیجیتال ( Digital Marketing) به این نوع لینک‌ها و جمله‌ها «دعوت به انجام» (Call To Act) می‌گویند، که به معنای دعوت برای انجام اقدام مورد نظر تبلیغ است.

در پایان پست آیدی کانال تلگرام خود را به همراه علامت @ قرار دهید

با انتشار یک پست تبلیغاتی در کانال‌های پرطرفدار تلگرام، بازدید قابل توجهی از پست شما خواهد شد. اما آیا قصد دارید برای هر پست هزینه تبلیغات بدهید؟ ما با هر بار تبلیغ سعی می‌کنیم مخاطبان جدیدی به دایره مخاطبان خود اضافه کنیم. شرط اول این است که کانال تلگرام داشته باشید و افراد مرتبط با برند خودتون رو به اعضای این کانال تبدیل کنید.

در پایان هر پست آیدی کانال تلگرام خود را به همراه علامت «@» قرار دهید. با این کار مخاطبان در صورتی که دوست داشته باشند می‌تواند به راحتی کانال شما را پیدا کنند و در آن عضو شوند.

و یا می‌توانید لینک جوین چت اختصاصی کانال خود را در پایین هر پست بگذارید. این لینک بدین صورت درست می‌شود که وارد تنظیمات کانال خود شده و لینک پابلیک خود را تبدیل به پرایویت کرده، لینک جدیدی به شما نمایش داده می‌شود که می‌توانید این لینک را با زدن بر روی آن کپی کنید سپس دوباره کانال خود را به حالت پابلیک در بیاورید.

در این صورت شما دو لینک عضویت برای کانال خود دارید که در حالت دوم یا همان لینک اختصاصی کاربر در صورتی می‌تواند مطالب کانال تلگرام شما را مشاهده کند که ابتدا عضو کانال شما شود!

تبلیغات در تلگرام با استفاده از لینک جوین جت اختصاصی بسیار کارامدتر است.

اگر به تازگی نیز کانال خود را تاسیس کرده‌اید بهتر است کانال خود را تنها بر روی حالت لینک اختصاصی بگذارید تا اعضای بیشتری جذب کنید!

فرقی نمی‌کند که در حال ارسال پست‌های عادی کانال خود هستید یا قصد ارسال محتوای یک پست تبلیغاتی برای انتشار در یک کانال پر طرفدار را دارید. پست‌های معمولی کانال شما هم در صورت جذابیت و کیفیت در گروه‌ها و کانال‌های دیگر فوروارد می‌شوند و با قرار دادن آیدی، ارتباط شما با مخاطبان جدید برقرار می‌شود.

ادسنسور2

در جزئیات کمپین خود تغییر ایجاد و نتایج را تحلیل کنید

حتی اگر دانش کافی در زمینه دیجیتال مارکتینگ داشته باشید. تبلیغات آنلاین یک اصل همیشه پابرجا دارد و آن هم اینکه نتیجه کار خود را تحلیل و بهبود ببخشید.

شما برای تبلیغات در تلگرام روش‌های مختلفی پیش رو دارید. تبلیغ در کانال های معروف تلگرام، تبلیغات بازدیدی در تلگرام، پکیج‌های تبلیغات در تلگرام، تبلیغات رایگان در تلگرام از جمله روش‌های تبلیغات در تلگرام است. فارق از اینکه کدام روش تبلیغات در تلگرام برای کمپین شما مفید باشد، لازم است تا با راه‌اندازی هر کمپین تبلیغاتی، متغیر های کمپین را تغییر دهید و چشم به اطلاعات آماری و تحلیلی بدوزید. متغیرهایی مثل محتوای پست، سکوی انتشار تبلیغ، زمان اجرا شدن کمپین تبلیغ از جمله پارامترهایی هستند که شما می‌توانید با تغییر آنها، نتایج به دست آمده از کمپین تبلیغاتی خود را تحلیل کنید.

شما با راه اندازی کمپین تبلیغاتی در داشبورد ادسنسور اطلاعات آماری و تحلیلی دقیق و کاملی در اختیار خواهید داشت. که با استفاده از این اطلاعات آماری می‌توانید نگاه شفافی نسبت به بازده کمپین خود داشته باشید. در نهایت این خود شما هستید که با تحلیل اطلاعات و مشاوره با کارشناسان ادسنسور در زمینه تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی به بهترین پارامترهای موجود دست پیدا می‌کنید.

شما برای بهبود کیفیت تبلیغات در تلگرام چه گزینه‌هایی را مد نظر می‌گیرید؟ آیا مواردی هست که در این مقاله به آن اشاره‌ای نشده باشد؟ تجربیات و نکات خود در زمینه تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی مثل تلگرام و اینستاگرام را با ما در میان بگذارید.