۰ نفر

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خبر داد:

ارایه لایحه حمایت از حریم خصوصی کاربران و محتوای فضای مجازی به مجلس/ نقض حریم شخصی مشترکین توسط اپراتورها

۵ اسفند ۱۳۹۶، ۱۵:۱۶
کد خبر: 254298
ارایه لایحه حمایت از حریم خصوصی کاربران و محتوای فضای مجازی به مجلس/ نقض حریم شخصی مشترکین توسط اپراتورها

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: گزارشاتی مبنی‌ بر استفاده اپراتورها از آدرس‌های IP مشترکین تلفن همراه به منظور ارسال تبلیغات ارایه شد، که این عمل تا اطلاع ثانویه متوقف شده است.

اقتصادآنلاین - انوش ممتازپور؛ محمدجواد آذری جهرمی‌ وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در همایش جنبه ‌های حقوقی فناوری اطلاعات با بیان این مطلب گفت: متاسفانه برای مقابله با چنین مواردی  خلا قانونی وجود دارد و هنوز برای مقابله با این مشکلات از برخوردهای سلیقه ای استفاده می‌شود.

وی افزود: حفظ حریم خصوصی مردم هم در قانون و هم در شرع ما جایگاه والایی دارد و باید همه تلاش کنین تا این هدف را محقق کنیم.

وزبر ارتباطات ادامه داد: برخی‌ها فکر می‌کنند که حفظ حریم خصوصی و ایجاد فرهنگ و محتوای فضای مجازی تنها در محدوده اختیارات وزارت ارتباطات است؛ اما برای رسیدن به این هدف سایر دستگاه‌ها نیز باید همکاری کنند وزارت ارتباطات الزام تنها نهاد مسئول در این زمینه نیست.

آذری جهرمی‌اظهار کرد: لایحه‌ای برای محتوای فضای مجازی آماده ارایه به مجلس است و از بخش خصوصی و سازمان‌های مردمی‌ می‌خواهیم که نظرات و پیشنهاد‌های خود را درباره این لایحه ارایه دهند تا طی دو هفته آینده کاستی‌های آن رفع و سپس تقدیم مجلس شود.

وزیر ارتباطات درباره ارز دیجیتال بومی‌نیز گفت : بنا بر این است تا اولین پول مجازی کشور به طور آزمایشی با همکاری پست بانک در اختیار شهروندان قرار گیرد تا کاستی‌های آن سنجیده شود.

وی افزود : ارزهای مجازی دیر یا زود بازار را اشباع خواهند کرد و ما باید از حالا خود را برای مبارزه با چالش‌ها و مشکلات احتمالی آن آماده کنیم.

آذری جهرمی‌ادامه داد:  برای استفاده از این ارزها نظرات مختلفی وجود دارد که باید از همه آن‌ها را مد نظر قرار دارد تا به یک قانون کلی و جامع دست پیدا کنیم.

وزیر ارتباطات در بخش دیگر از سخنان خود با اشاره مشکلات ارتباطی روستاییان گفت: تا پایان برنامه ششم توسعه باید پوشش اینترنتی روستاییان به سرانجام رسد و در این راستا تا ماه گذشته 10 هزار روستا به اینترنت دسترسی پیدا کرده اند.