۰ نفر

۱۰۹میلیارد دلار خسارت ناشی از حملات سایبری به نهادهای آمریکا

۳۰ بهمن ۱۳۹۶، ۱۳:۱۴
کد خبر: 253285
۱۰۹میلیارد دلار خسارت ناشی از حملات سایبری به نهادهای آمریکا

یک خبرگزاری آمریکایی هزینه مقابله با حملات سایبری به زیرساخت‌های آمریکا در سال ۲۰۱۶ را بین ۵۷ تا ۱۰۹ میلیارد دلار برآورد کرد.

 به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، خبرگزاری «آسوشیتدپرس» در گزارشی از هشدار قانونگذاران کنگره آمریکا درباره هزینه حملات سایبری خبر داد و با استناد به گزارش کاخ سفید نوشت این حملات در سال 2016 میلادی هزینه ای بین 57 تا 109 میلیارد دلار به آمریکا تحمیل کرده اند.

در گزارش شورای مشاوران اقتصادی کاخ سفید آنچه فعالیت مخرب سایبری علیه نهادهای دولتی و خصوصی با هدف نفوذ اطلاعاتی و سرقت داده های مهم مالی و استراتژیک توصیف شده، مورد بررسی قرار گرفته است و درباره فعالیت مخرب تعدادی از کشورها از جمله روسیه، چین، ایران و کره شمالی هشدار داده شده است.

بر اساس گزارش مشاوران اقتصادی کاخ سفید، نگرانی خاصی درباره حملات سایبری به زیرساخت های حیاتی در آمریکا از جمله بزرگراه ها، شبکه های برق، سیستم های ارتباطاتی، سدها و تاسیسات تولید مواد غذایی وجود دارد زیرا تاثیر حمله سایبری به این تاسیسات فراتر از تاثیر روی قربانیان هدف گرفته شده خواهد بود زیرا اگر یک شرکت دارای یک سرمایه مهم زیرساختی باشد، حمله سایبری به آن می تواند اختلالات گسترده ای در اقتصاد آمریکا ایجاد کند.

در این گزارش ضمن تاکید بر افزایش نگرانی ها پیرامون حمله سایبری به بخش های انرژی و مالی در آمریکا، آمده است که این بخش ها به طور داخلی و به سایر بخش ها وابسته هستند و در عین حال با اینترنت نیز در ارتباطند و بنابراین، احتمال اینکه هدف یک حمله سایبری ویرانگر قرار بگیرند، زیاد است و این حمله کل اقتصاد آمریکا را آشفته می کند.

این اسناد یک روز بعد از آن منتشر شده است که مقامات آمریکایی روسیه را مقصر حمله سایبری سال گذشته با استفاده از ویروسی موسوم به « NotPetya» اعلام کردند و گفتند که این حمله با هدف تلاش کرملین برای ایجاد بی ثباتی در اوکراین صورت گرفت ولی از کنترل خارج شد و نهایتا شرکت های آمریکایی و اروپایی را هدف قرار داد.

علاوه بر این، حملات سایبری در آمریکا توسط «هکتیویست ها» و یا گروه هایی با انگیزه های سیاسی و همچنین سازمان های جنایی و فرصت طلب ها نیز عملیاتی می شوند.