۰ نفر

جای خالی زبان فارسی همچنان محسوس است

افزوده شدن ۱۷زبان جدید به دستیار صوتی گوگل

۲۸ بهمن ۱۳۹۶، ۱۷:۰۴
کد خبر: 252816
افزوده شدن ۱۷زبان جدید به دستیار صوتی گوگل

مسئولان گوگل به تازگی اعلام کردند که دستیار صوتی این شرکت (Google assistant) امسال از 17 زبان جدید پشتیبانی خواهد کرد تا مجموع زبان های پشتیبانی کننده آن به 52 عدد برسد.

اقتصاد آنلاین - انوش ممتاز پور؛ البته همچنان زبان فارسی در لیست جدید گوگل وجود ندارد و براساس گزارشات، کاربران فارسی زبان در سال 2018 نیز نمی توانند از دستیار صوتی گوگل به زبان خودشان استفاده کنند. گوگل طی سال های گذشته خدمات خود برای فارسی زبانان را به بهانه تحریم های آمریکا محدود کرده است و به نظر می رسد عدم پشتیبانی از زبان فارسی در نسخه جدید دستیار صوتی این شرکت نیز برگرفته از این هدف است.

اما گوگل در دستیار صوتی خود چه خدماتی را به کاربران ارایه می دهد؟

به طور کلی می توان گفت که این دستیار صوتی که «گوگل اسیستنت» نام دارد ، درآینده ای نه چندان دور قادر به ارایه همه خدمات گوگل از طریق فرامین صوتی است.این دستیار صوتی از هوش مصنوعی پیشرفته ای استفاده می کند که در حال بلوغ است و روزبه روز ارتقا می یابد.

یکی از مزیت های مهمی که به تازگی به اسیستنت افزوده شده ، خواند پیغام های دریافت شده در اپلیکیشن های پیام رسان است و حتی کاربران می توانند با صدای خود ، پاسخ پیام های دریافتی را دهند و گوگل اسیستنت زحمت تایپ آن را خواهد کشید.

 علاوه بر این امکان ، گوگل اسیستنت قادر به خواند اخبار منتشر شده در خبرگزاری ها است و کاربر می تواند در حین رانندگی و یا کارهای روزمره خود از آخرین خبرها مطلع شود.

از دیگر مزیت های این دستیار صوتی می توان به همگام سازی با اسپیکر هوشمند گوگل (Google HOME) اشاره کرد که کاربر را قادر می کند که در هر لحظه از وضعیت خانه خود با خبر شود و یا  از راه دور ، دستگاه های هوشمند خانه را کنترل کند.

گفتگوی دوستانه با گوگل اسیستنت و یا جستجو در اینترنت به راحتی توسط این دستیار صوتی امکان پذیر است و همانطور که گفته شد کاربران می توانند تنها با صحبت کردن  به همه خدمات گوگل دسترسی داشته باشند.

بدون شک این ها تنها مزیت های اسیستنت نخواهد بود و در سال های آینده با هوشمند شدن بیشتر وسایل خانه و دستگاه ها ، شاهد کاربردی شدن هر چه بیشتر دستیار صوتی گوگل خواهیم بود .

ناگفته نماند که گوگل اسیستنت در این میدان تنها نیست و کورتانای مایکروسافت و سیری اپل ، از رقبای سرسخت این دستیار صوتی محسوب می شوند.

البته به نظر می رسد با توجه به گسترش خدمات گوگل ، طی سال های آینده شاهد موفقیت بیشتر اسیستنت نسبت به سایر رقبا باشیم.