۰ نفر

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:

تحریم‌ها در حوزه فضایی اثری نداشته است/ توقف خدمات USSD با تصمیم گیری بانک مرکزی محقق می‌شود

۱۴ بهمن ۱۳۹۶، ۱۳:۳۴
کد خبر: 249671
تحریم‌ها در حوزه فضایی اثری نداشته است/ توقف خدمات USSD با تصمیم گیری بانک مرکزی محقق می‌شود

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: بانک مرکزی برای بهینه کردن و امنیت در نظام پرداخت، در جهت توقف کدهای USSD تصمیماتی را گرفته است و امیدواریم این تصمیمات تنها به این کدها ختم نشود و سایر سامانه‌های ناامن نیز تحت کنترل قرار گیرد.

اقتصاد آنلاین - انوش ممتازپور؛ محمدجواد آذری جهرمی در مراسم گرامی داشت روز فضایی اظهار کرد: براساس بررسی‌های انجام گرفته مردم تمایل چندانی به توقف خدمات USSD ندارند و ما هم تلاش کردیم تا مسئولان بانک مرکزی را متقاعد کنیم تا این مسدودسازی را تا وقتی راه جایگزینی برای آن پیدا شود، به تعویق اندازد؛ اما گویا مسئولان بانک مرکزی اصرار دارند تا این کار هرچه زودتر انجام شود و تصمیم گیرنده نهایی و مرجع پاسخگو در این زمینه بانک مرکزی خواهد بود.

وی در بخش دیگر از سخنان خود با اشاره توان فضایی ایران گفت:  ماهواره جدیدی که به همت دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف طراحی شده آماده پرتاب است و علاوه برآن دو ماهواره سنجشی نیز مراحل پایانی ساخت را طی می‌کنند و به زودی آماده قرار‌گیری در مدار زمین می‌شوند.

وزیر ارتباطات افزود: ساخت، خرید و در مدار قراردادن ماهواره یک پروژه اقتصادی است و از طرفی ظرفیت‌های مورد نیاز برای برقراری ارتباطات داده‌ای و همچنین بخش تلویزیونی کاملا مشخص است و از طرفی صدا و سیما برای خودش کار خرید، ساخت و در مدار قرار دادن ماهواره‌های تلویزیونی را دنبال می‌کند و سازمان فضایی نیز در حوزه داده‌ای پیگیری‌های خود را انجام م‌ دهد و طبیعتا از منابع بیت المال در این حوزه‌ها استفاده و روز به روز بر هزینه‌های کشور افزوده می شود و نتیجه مورد نظر به دست نمی‌آید.

آذری جهرمی با اشاره به پایین آمدن میانگین سنی در وزارت ارتباطات گفت: قبل از دولت دوازدهم میانگین سنی مدیران ICT ، 55 سال بود که حالا این رقم به 45 سال کاهش یافته است و ما همچنان در تلاشیم تا این عدد باز هم کمتر کنیم.

وی درباره اجرای مرحله جدید رجیستری نیز اظهار کرد: با جلسه‌ای که امروز با مسئولان ستاد قاچاق کالا و ارز داشتیم از ما در خواست شد تا این مرحله را به تعویق بیندازیم که این کار را خواهیم کرد .

وزیر ارتباطات افزود: احتمالا امروز نام برند جدیدی که مشمول طرح رجیستری خواهد شد را اعلام می‌کنیم؛ اما فاز اجرایی آن هفته آینده آغاز خواهد شد.

آذری جهرمی درباره شکایاتی که برخی از مصرف‌کنندگان کم مصرف اینترنت نسبت به تعرفه‌های جدید دارند گفت: این که گفته می‌شود اینترنت در تعرفه‌های جدید گران‌تر محاسبه می‌شود درست نیست و به طور کلی می‌توان گفت که در گذشته طبق مصوبه هر گیگابایت اینترنت 3 هزار و 600 و اکنون 3 هزار و 500 تومان محاسبه می‌شود.

وی ادامه داد: براساس نظرسنجی‌هایی صورت گرفته حدود 72 درصد از مردم از تعرفه‌های جدید رضایت دارند و 30 درصد نیز ناراضی هستند که در تلاشیم تا مشکلات را برطرف کنیم تا همه از این طرح بهره‌مند شوند.