۰ نفر

گوگل پلی جعلی در کمین کاربران

۲۰ دی ۱۳۹۶، ۱۲:۴۸
کد خبر: 243754
گوگل پلی جعلی در کمین کاربران

پس از پیدا شدن ۳۶ مورد برنامه جعلی در فروشگاه آنلاین گوگل‌پلی، کارشناسان امنیتی به کاربرانی که از برنامه‌هایی با عنوان ابزار امنیتی در گوگل‌پلی استفاده می‌کنند، هشدار داده‌اند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا،  جعل نرم‌افزارهای امنیتی در ‌گوگل‌پلی موجب برداشت اطلاعات کاربر می‌شود؛ برنامه‌هایی که در این زمینه مورد سوءاستفاده قرار گرفتند، نام‌هایی مانند Security Defender، Security Keeper  وSmart Security  دارند و در تلاش برای جلب اعتماد کاربران در فروشگاه گوگل‌پلی قرار گرفته‌اند. به نظر می‌رسد نویسندگان بدافزار، اطلاعاتی در این زمینه اضافه کرده‌اند تا بتوانند هویت‌ها را در این کلاهبرداری ارائه دهند. اگر کاربر روی یک هشدار تهدیدآمیز کلیک کند، برنامه ادعا می‌کند که مسئله حل شده است و مشکل کاربران بالقوه را نادیده می‌گیرد.

همچنین این بدافزار کاربران را با تبلیغات بی‌رحمانه بمباران می‌کند. تبلیغات تهاجمی طی سناریوهایی مختلف نشان داده می‌شوند. مثلاً بعد از اینکه برنامه برای باز کردن صفحه نمایش دستگاه ارسال می‌کند یا کاربر به یک شارژر متصل می‌شود کاربر با تبلیغات بمباران می‌شود. روشن است که تمرکز اصلی برنامه، نمایش تبلیغات و تقلب کلیک است.