۰ نفر

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:

تعرفه جدید اینترنت، رشد ۲۰درصدی تولید محتوا را به همراه داشت/ اپراتورها حق استفاده از اطلاعات شخصی مشترکان را ندارند

۳ دی ۱۳۹۶، ۱۳:۱۵
کد خبر: 239783
تعرفه جدید اینترنت، رشد ۲۰درصدی تولید محتوا را به همراه داشت/ اپراتورها حق استفاده از اطلاعات شخصی مشترکان را ندارند

براساس آخرین آمارها با تغییر در تعرفه‌های اینترنت ثابت ، شاهد رشد ۲۰ درصدی تولید محتوای بودیم.

اقتصاد آنلاین - انوش ممتازپور؛ محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در همایش سراسری مدیران وزارت ارتباطات گفت: با رشد تولید محتوا که در همین چند هفته اخیر و با تغییر در تعرفه های اینترنت رخ داده، اتفاق بزرگی است که باید ادامه داشته باشد.

وی با اشاره به افزایش مناطق تحت پوشش  خدمات 3G  و 4G در کشور گفت : در حال حاضر از 1241 شهر  تنها 40 شهر به خدمات اینترنت پرسرعت همراه دسترسی ندارند که این شهرها نیز تا دهه فجر تحت پوشش این خدمات قرار خواهند گرفت و از آن پس می توان گفت که همه مردم ایران به اینترنت پرسرعت دسترسی دارند .

وزیر ارتباطات افزود : آمارها نشان می‌دهد که ایران در شاخص نیروی انسانی رتبه اول جهان را دارا است اما در میزان ریسک پذیری برای سرمایه گذاران جایگاه خوبی نداریم که این مسئله باید بهبود یابد.

جهرمی اظهار کرد : شاخص ICT در دولت یازدهم رشد چشمگیری داشته است که این رشد باید در دولت دوازدهم نیز ادامه پیدا کند و ما برای این هدف همه تلاش خود را خواهیم کرد.

وی با اشاره به خدمات ارایه شده به روستاییان اظهار کرد : ما وظیفه داریم که تا پایان برنامه ششم خدمات اساسی مثل دولت الکترونیک، خدمات سلامت و آموزش الکترونیک را به روستاهای بالای 20 خانوار ارایه دهیم و  باید زیرساختهای اساسی این خدمات را در 90 درصد استانهای کشور ایجاد کنیم .

وزیر ارتباطات با بیان اینکه ICT یکی از حوزه های با پتانسیل بالا برای ایجاد شغل است گفت : شبکه ملی اطلاعات توسعه زیرساخت، توسعه اقتصادی و ایجاد شغل را به همراه دارد که این موضوع باید برای سایر پروژه ها نیز محقق شود.

جهرمی افزود : کسب وکارهای نوپا یکی از پتانسیل های ایجاد اشتغال در حوزه ICT است که باید از آنها حمایت شود و باید کاری کنیم تا در همه استانهای کشور مرکز حمایت از کسب وکارهای نوپا ایجاد شود.

وی ادامه داد: فعالین کسب وکارهای نوپا درخواست زیادی از وزارت ارتباطات ندارند بیشتر آنها خواهان آن هستند که فضا را برای فعالیت آنها تنگ نشود و من از مدیران می خواهم که فضا را برای فعالین این عرصه محیا کنند.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه دسترسی به خدمات ارزان ، امن و پرسرعت حق مردم است گفت : باید با نشت اطلاعات مشترکان اپراتورها مبارزه کنیم و اپراتورها حق ندارند این اطلاعات را در اختیار شرکتهای تبلیغاتی بگذارند و حتی خود آنها هم نباید از آن استفاده کنند.

جهرمی افزود: سامانه ای در حال راه‌اندازی است که مردم می توانمند شکایت‌های خود در مورد نقض حریم شخصی را در آن ثبت کنند تا پیگیری شود و در صورت لزوم به قوه‌قضایی ارجاع پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه استفاده از جوان ها یکی از اهداف دولت است اظهار کرد: ما هم در وزارت ارتباطات بنا داریم تا از جوانها و بانوان در پستهای کلیدی استفاده کنیم.

جهرمی در بخش دیگر از سخنان خود با اشاره به ارایه خدمات دولت الکترونیک گفت : مدت زیادی است که روی پروژه دولت الکترونیک کار شده است و بنا داریم تا در دهه فجر از «دولت همراه» رونمایی کنیم و انتظار داریم تا از این طریق خدمات دهی به مردم باکیفیت تر و سریعتر از گذشته انجام شود.