۰ نفر

اسپیکرهای هوشمند آمازون گوی رقابت را از گوگل ربودند

۱ دی ۱۳۹۶، ۱۴:۵۴
کد خبر: 239406
اسپیکرهای هوشمند آمازون گوی رقابت را از گوگل ربودند

طبق گزارش های منتشر شده، تا به حال فروش اسپیکرهای هوشمند ساخت شرکت آمازون از رقیب خود - گوگل - سبقت گرفته است.

به گزارش وب سایت MSPOWERUSER، از آنجا که سال جاری ۲۰۱۷ میلادی سالی مملو از محصولات جدید و شگفت انگیز در عرصه تکنولوژی و اشیای هوشمند بود، یکی از بزرگترین رقابت ها نیز میان دو شرکت آمازون و گوگل بر سر اسپیکرهای هوشمند بود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، بر اساس جدیدترین آماری که تا سپتامبر سال جاری میلادی منتشر شده است، می توان به وضوح دریافت که اسپیکرهای هوشمند آمازون گوی رقابت را از همتای خود، اسپیکرهای هوشمند گوگل ربوده است چرا که میزان فروش این گجت های خانگی برای شرکت آمازون بسیار بیشتر از گوگل بوده است.

طبق این آمار، آمازون توانسته است تاکنون ۲۰ میلیون واحد از اسپکرهای هوشمند خود را به فروش برساند. این در حالیست که گوگل تنها ۷ میلیون واحد از آن را فروخته و این بدان معناست که فروش آمازون حدودا سه برابر بیشتر از فروش گوگل در این حوزه بوده است.

البته لازم به ذکر است که احتساب فروش این دو محصول تا سپتامبر سال جاری میلادی یعنی تا پیش از شروع تعطیلات سال نوی میلادی بوده است، بنابر این دور از انتظار نیست که این اعداد و ارقام حد فاصل تعطیلات سال نو و حراج جمعه سیاه بیشتر شده باشد.

یکی از دلایلی که آمازون در عرضه و فروش اسپیکرهای هوشمند تابحال موفق ظاهر شده، ورود زود هنگام و معرفی این محصول جدید به بازار بود زمانی که رقیب قدرتمند دیگری محصول مشابهی را عرضه نمی کرد. آمازون اسپیکرهای هوشمند اکوی خود را در ژوئن سال ۲۰۱۵ معرفی و روانه بازار کرد. این در حالیست که گوگل از بلندگوی هوشمند گوگل هوم خود در نوامبر سال ۲۰۱۶ رونمایی و سپس عرضه کرد. همین وقفه و تفاوت یک ساله بنظر می رسد که موجب شده است آمازون از رقیب قدرتمند خود، گوگل، جلو بیفتد.

اسپیکرهای هوشمند به کاربران این امکان را می‌دهند تا در صورت داشتن مشغله وسائل خانگی خود را با دستورهای صوتی کنترل کنند بعنوان مثال، از وضعیت آب و هوا و جدیدترین اخبار مطلع شده، تایمر و زنگ هشدار برای خود تنظیم کنند، با دوستان و خانواده خود تماس برقرار کنند.