۰ نفر

چند راه‌ برای امن کردن وای‌فای

۳ آذر ۱۳۹۶، ۲۰:۲۴
کد خبر: 233534
چند راه‌ برای امن کردن وای‌فای

یکی از راه‌های نفوذ هکرها به سیستم‌های کاربری افراد، نفوذ از طریق شبکه وای‌فای است. برای جلوگیری از این نفود، رعایت نکات امنیتی از جمله به‌روزرسانی نرم‌افزارها و محدود کردن دسترسی به شبکه ارتباطی داخلی، اهمیت ویژه‌ای دارد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، امروزه اکثر افراد برای دسترسی به اینترنت، از مودم‌های بی‌سیم یا همان وای‌فای استفاده می‌کنند، بدون اینکه از خطرات آن مانند دزدیده شدن اطلاعات شخصی و رمز کارت‌های بانکی و سوءاســتفاده مخفیانــه از اشتراک اینترنت آگاه باشند. به همین دلیل پلیس فتا در وب‌سایت خود اقدامات امنیتی را برشمرده است که به واسطه آن می‌توان شبکه وای‌فای را ایمن کرد.

لازم است سخت‌افزار و نرم‌افزار دستگاهتان، مانند مسیریاب وای‌فای و تلویزیون را به طور منظم به‌روزرسانی کنید. همچنین از استفاده از تنظیمات پیش‌فرض در مسیریاب وای‌فای، مانند سرویس پیش‌فرض تنظیمات شناسه و مدیریت رمز عبور، پرهیز کنید.

همچنین برای برقراری ارتباط وای‌فای، امنیت قوی مانند استفاده از WPA۳ و همراه رمزنگاری ۲۵۶AES – BIT را فعال کنید و اگر از مسیریاب وای‌فای خود استفاده می‌کنید، آن را خاموش کنید.

توصیه‌های بیشتر برای مدرسه و شرکت‌های بزرگ و کوچک

تدابیری برای استفاده مناسب از شبکه ارتباطی وای‌فای و دستورالعمل‌های امنیتی فناوری اطلاعات برای کاربران نهایی تهیه کنید.

همچنین برای تایید هویت کاربر، فیلترینگ آدرس MAC و سایر مکانیسم‌های امن را فعال کنید و نقاط دسترسی بی‌سیم و مسیریاب وای فای را به درستی قرار دهید.

دسترسی به شبکه ارتباطی داخلی خود را برای شبکه ارتباطی وای‌فای مهمان محدود کرده و برای شناسایی اتفاق‌های مشکوک ثبت سوابق را به طور منظم بازبینی کنید.