۰ نفر

مولاوردی: بحث فیلتر کردن تلگرام در دولت مطرح نشده است

۲ آذر ۱۳۹۶، ۱۹:۴۷
کد خبر: 233391
مولاوردی: بحث فیلتر کردن تلگرام در دولت مطرح نشده است

دستیار ویژه رئیس جمهوری در امور حقوق شهروندی گفت: تاکنون هیچ بحثی در خصوص فیلتر کردن شبکه اجتماعی تلگرام در دولت مطرح نشده است.

شهیندخت مولاوردی روز پنجشنبه در جریان بازدید از شهر کتاب مشهد که در قالب پویش کتابگردی صورت گرفت، در گفت و گو با خبرنگاران افزود: یکی از اقداماتی که مقدمات آن در دولت یازدهم فراهم شد و در این دولت به ثمر رسید تصویب قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات، البته با شرایطی است که در آن قانون ذکر شده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، وی انتشار اطلاعات در قالب های مختلف را یکی از حقوق بیست و دوگانه شهروندی دانست که در قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات هم بر آن تصریح شده است.

او گفت: مقدمات و زیرساختهای لازم برای اجرای این قانون در حال فراهم شدن است اما هنوز نمی توان ادعا کرد که به طور کامل این قانون اجرا شده است.

وی افزود: هنوز زمان زیادی از تصویب این قانون نگذشته و برای اجرای آن زمان لازم است ولی می دانم که پیگیریها برای این که به طور کامل اجرا شود، در جریان است.

دستیار ویژه رئیس جمهوری در امور حقوق شهروندی گفت: دسترسی آسان و راحت به شبکه های اجتماعی و فناوری اطلاعات و ارتباطات، موجب شده که جایگاه کتاب کمی دچار خدشه شود ولی این فناوریها هنوز نتوانسته به طور کامل جای کتاب را بگیرد.

مولاوردی افزود: به نظر می رسد مناسبتهایی چون هفته کتاب و کتابخوانی، هفته پژوهش، نمایشگاه کتاب و مطبوعات می تواند در جلب توجه مردم به این حوزه کمک کند تا جایگاه کتاب بازیابی شود.