۰ نفر

ابعاد جدید جاسوسی از گوشی‌های وان پلاس

۱ آذر ۱۳۹۶، ۱:۱۷
کد خبر: 232987
ابعاد جدید جاسوسی از گوشی‌های وان پلاس

در شرایطی که گوشی‌های وان پلاس به علت امکانات و طراحی خوب مورد توجه قرار گرفته‌اند، نگرانی در مورد حفظ امنیت و حریم شخصی کاربران این گوشی‌ها افزایش یافته است.

در حالی که گفته می‌شد شرکت چینی وان پلاس از جمع آوری اطلاعات شخصی کاربران این گوشی ها دست برداشته، حالا مشخص شده که شرکت سازنده هنوز حجم انبوهی از داده های کاربران را بر روی سرورهای خود جمع آوری می کند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، بر اساس اسناد منتشر شده این مشکل محدود به برخی مدل های خاص این گوشی نیست و تقریبا تمامی مدل های گوشی یادشده دارای چنین ضعفی هستند و به طور پیش فرض یک برنامه آزمایشی بر روی آنها نصب شده که به عنوان جای پایی برای جاسوسی های شرکت وان پلاس عمل می کند و به هکرها امکان دسترسی به اطلاعات ذخیره شده در این گوشی ها را می دهد.

برنامه یادشده که Engineer Mode نام دارد به غیر از مدل اولیه این گوشی در سایر مدل های آن وجود دارد و به جای اینکه ابزاری برای تست توسط کارخانه سازنده باشد، اطلاعاتی در مورد استفاده از جی پی اس و نرم افزارها و سخت افزارهای گوشی را جمع آوری می کند.

کاربران این گوشی ها باید برای حل مشکل یادشده به بخش تنظیمات رفته و در بخش Show System apps به دنبال برنامه مذکور بگردند و در صورت نصب این برنامه آن را پاک کنند.