۰ نفر

وزیر صنعت خبر داد:

ایجاد کارگروهی برای اجرای طرح کددار کردن تلفن همراه

۱۸ مهر ۱۳۹۶، ۱۶:۱۷
کد خبر: 224317
ایجاد کارگروهی برای اجرای طرح کددار کردن تلفن همراه

وزیر صنعت، معدن و تجارت، از تشکیل کارگروهی با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای اجرای طرح کد دار کردن گوشی های تلفن همراه خبر داد.

«محمد شریعتمداری» امروز (سه شنبه) در حاشیه نشست بررسی اجرای طرح کد دار کردن گوشی های تلفن همراه در جمع خبرنگاران افزود: در این کمیته، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، راهبری ثبت و ضبط گوشی های تلفن همراه را برعهده خواهد داشت.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، عضو هیات دولت همچنین از تلاش برای حمایت از تولید ملی منطبق با سیاست های اقتصاد مقاومتی خبر داد.

شریعتمداری خاطرنشان ساخت: طرح کددار کردن گوشی های تلفن همراه(رجیستری) در جهت اجرای پروژه اقتصاد مقاومتی عملیاتی می شود تا علاوه بر جلوگیری از ورود کالاهای قاچاق به کشور شاهد تولید گوشی تلفن همراه و ایجاد اشتغال در یک بازه زمانی مناسب در کشور باشیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات محوریت و مسئولیت مذاکره های تجاری با واردکنندگان عمده گوشی و تجهیزات را بر عهده گرفته است ،ادامه داد: وزارت صنعت نیز قرار است در اجرای طرح نیازهای مصرف کنندگان در این عرصه را تامین کنند.

شریعتمداری همکاری کامل همه نهادهای مرتبط در این پروژه را ضامن اجرای موفقان دانست و گفت: ایجاد انضباط در تولید داخلی و واردات کالای تلفن همراه، افزایش استاندارد در ارائه خدمات، ایجاد اشتغال و در نهایت رضایت مردم از جمله اهداف اجرای طرح رجیستری گوشی تلفن همراه است.

عضو هیات دولت اضافه کرد: مقرر شد در کارگروه کمیته فرماندهی اجرای طرح کددار کردن گوشی های تلفن همراه با همکاری سازمان های دخیل سامانه واردات گوشی تلفن همراه پیاده سازی و اجرایی شود.

شریعتمداری عنوان کرد: اجرای این سامانه با اولویت استفاده از تلفن همراه تولید داخل و نیز جلوگیری از ورود گوشی های قاچاق و ثبت گوشی های وارداتی در سامانه گمرک و شبکه مخابراتی کشور در دستور کار قرار گرفته است.

«محسن قائمی‌نسب» مدیرکل روابط عمومی هفتم شهریورماه امسال گفت : طرح ملی ثبت گوشی‌های تلفن همراه موسوم به رجیستری از اواخر مهر ماه امسال اجرا می شود که هماهنگی و هم افزایی دستگاه ها در این زمینه مورد تاکید است.

طرح ملی ثبت گوشی‌های تلفن همراه موسوم به رجیستری با هدف مقابله با قاچاق این کالا از برنامه‌های مصوب ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز به شمار می رود که به گفته کارشناسان فنی و فعالان بازار موبایل تنها و بهترین راهکار مقابله با قاچاق گوشی تلفن همراه است.

جلسه بررسی اجرای طرح کددارکردن گوشی های تلفن همراه(رجیستری) صبح امروز با حضور محمد شریعتمداری وزیرصنعت، معدن و تجارت، محمد جواد آذری جهرمی وزیرارتباطات و فناوری اطلاعات، فرود عسگری سرپرست گمرک جمهوری اسلامی ایران، رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالاو ارز و نماینده وزیرامور اقتصاد و دارایی در محل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات درحالی برگزارشد که همین زمان نیز چنین جلسه ای در اتاق اصناف ایران درحال برگزاری بود.