۰ نفر

استیضاح غول‌های تکنولوژی در آمریکا

۷ مهر ۱۳۹۶، ۱۳:۵۲
کد خبر: 222234
استیضاح غول‌های تکنولوژی در آمریکا

نمایندگان شرکت‌های فیس بوک، گوگل و توییتر، تحت تاثیر مداخله سایبری روسیه در جریان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا موظف خواهند بود طی هفته‌های آتی در کنگره این کشور توضیح بدهند.

به گزارش رویترز، یکی از سناتورهای آمریکایی روز چهارشنبه اعلام کرد که کمیته اطلاعاتی مجلس سنای ایالات متحده آمریکا از نمایندگان این سه شرکت عظیم تکنولوژی درخواست کرده اند تا در جلسه‌ای علنی در تاریخ اول ماه نوامبر سال جاری میلادی، درباره اقدامات مداخله جویانه روسیه در جریان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا توضیح داده و درباره گفته‌های خود شهادت دهند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، اعضای این کمیته اطلاعاتی همچنین عنوان کرده‌اند که نمایندگان شرکت‌های فیس بوک، گوگل و توییتر که صاحبان بزرگ شبکه های اجتماعی اینترنتی هستند، باید در جلسه ای علنی از چگونگی ورود و نفوذ هکرهای روسی به سیستم های اینترنتی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که سال گذشته برگزار شد، صحبت کرده و اطلاعات، اسناد و آمار دقیقی به نمایندگان کنگره ارائه دهند.

هکرهای روسی که گفته می‌شود تحت حمایت دولت روسیه بوده‌اند، در سیستم‌های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که مبتنی بر اینترنت است، اختلال و مشکل ایجاد کرده اند. انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که سال گذشته میلادی 2016 برگزار شد، رقابتی تنگاتنگ میان دونالد ترامپ و هیلاری کلینتون بود که سرانجام، دونالد ترامپ برنده این رقابت شد.

چند روز پیش بود که وزارت امنیت داخلی ایالات متحده آمریکا، حمله هکرهای روسی به سیستم رای‌گیری انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته را در ۲۱ ایالت این کشور تایید کرد. البته به گفته مقامات امنیتی این کشور، این بدان معنا نیست که نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تغییر کرده و یا دستکاری شده است.

هرچند که دولت روسیه همه این گمانه زنی ها و اتهامات را رد کرده است اما مقامات اطلاعاتی و امنیتی آمریکا همچنان از تایید اقدامات مداخله جویانه روسیه سخن می گویند.

نمایندگان فیس بوک و گوگل رسما تایید کرده اند که  از سوی کمیته مجلس سنای آمریکا دعوت نامه حضور و شرکت در جلسه مذکور را دریافت کرده اند اما هنوز هیچ یک از این سه غول تکنولوژی و ارتباطات اعلام نکرده اند که قصد شرکت در این جلسه را دارند یا خیر.