۰ نفر

آذری جهرمی:

بازی‌های رایانه‌ای از کسب وکارهای پرسود است

۲۲ شهریور ۱۳۹۶، ۱۴:۴۱
کد خبر: 218614
بازی‌های رایانه‌ای از کسب وکارهای پرسود است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بازی های رایانه ای را از جمله صنایع و کسب و کارهای پرسود عنوان کرد و گفت: سال گذشته ١٠ میلیارد تومان وجوه اداره شده در قالب تسهیلات به شرکت هایی که تولید بازی می کنند، تخصیص یافت.

«محمدجواد آذری جهرمی» در حاشیه بازدید از سومین دوره مسابقات رایانه ای در محل برج میلاد در جمع خبرنگاران درباره نظارت بر بازی های رایانه ای ، گفت: در صورتی که شرکت خارجی بیاید و مجوز بگیرد یک موضوع است اما وقتی بازی مجانی باشد مجبوریم کیفیت را کنترل کنیم.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، وی بازی های رایانه ای از جمله صنایع و کسب و کارهای پرسود دانست و تاکید کرد با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه بازی های رایانه ای آمادگی همکاری داریم.

آذری جهرمی افزود: در ایران بر روی کیفیت بازی های رایانه ای تاکید داریم. برخی از بازی ها را وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر روی آنها ملاحظاتی دارد، به طوری که بجای اینکه اعلام شود بازی ها ایراد دارد باید به نیاز مردم توجه و بتوانیم پارامترها را متناسب با فرهنگ جامعه تعبیه کنیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: فضای مجازی چهار یا پنجمین حوزه پر طرفدار است . امروزه بازی های رایانه ای می توانند در انتقال مفاهیم از طریق فرهنگ سازی و حتی به شکل تربیتی به کار گرفته شوند.

اذری جهرمی با اشاره به شبکه اینترنتی در کشور گفت:یکی از محورهای مهم در این راستا سرویس های روی شبکه ملی اطلاعات است که ما باید بتوانیم سرویس خوب ارائه دهیم.

وی با بیان اینکه بازی های رایانه ای می تواند در زمینه پر کردن اوقات فراغت جوانان موثر باشد، گفت :ارتقای کیفیت شبکه می تواند خدمات بهتری را در زمینه بازی های اینترنتی ارائه دهد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد باید توجه جدی در این حوزه شود و ما نگاه ویژه ای به این حوزه داریم.

آذری جهرمی بیان داشت: به همین منظور همکاری نزدیکی با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونت فناوری ریاست جمهوری داریم و کمیته مشترکی با این دو نهاد برای کیفیت بهتر و تقویت بازی های داخلی ایجاد کرده ایم به طوری که بتوانیم بازی هایی تولید کنیم که در حوزه بین المللی مطرح شوند.

وی درباره قانون کپی رایت (قانون مالکیت معنوی) گفت: این قانون در ایران مربوط به سال 1348 است. در قانون تجارت اضافاتی به این قانون شده است اما به شکل کامل نیازهای حمایتی کسب و کارهای نوپا را پوشش نمی دهد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: این موضوع جزو برنامه های ما در مجلس بود که برای آن کارگروه حقوقی باید داشته باشیم تا این قانون را بررسی کند.

آذری جهرمی تاکید کرد، باید در حوزه مالکیت فکری و معنوی در بخش خصوصی این حق بازتعریف شود.

وی گفت: به همین منظور باید لایحه ای تنظیم کنیم و به دولت و سپس به مجلس بدهیم .این کار را شروع کرده ایم و همکاری نزدیکی با مرکز پژوهش های مجلس و کمیسیون های ذیربط داریم.

وی در پایان گفت: قانون کپی رایت از حوزه های مهم است زیرا زمانی ما تولید کننده نبودیم، اما امروز تولید کننده نرم افزار (اپلیکیشن) هستیم و باید حق تولید کننده را در نظر بگیریم تا بتواند این صنعت در کشور شکل بگیرد.

تلاش می کنیم شرایط را برای بازی های رایانه ای بهتر کنیم

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز در بازدید از سومین لیگ بازی های رایانه ای گفت: با توجه به علاقه جوانان به بازی های رایانه ای تلاش می کنیم شرایط دسترسی به این بازی ها بهتر شود.

وی بااشاره به اینکه در این حوزه جوانان ایرانی می توانند افتخارآفرین باشند، گفت: خوشحال می شویم خودمان بتوانیم بازی رایانه ای تولید کنیم و تنها مصرف کننده نباشیم، هر چند که در این خصوص هم مشکلی نیست.

وی تاکید کرد باید تسهیلات و شرایطی فراهم کنیم تا بنیاد ملی بازی های رایانه ای بتواند در این زمینه بیشتر فعال شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: در این بازی ها باید به شبکه هم توجه کنیم .امروز بازی های آنلاین باید طبق استاندارد باشد. فاصله کاربر تا سرور باید استاندارد باشد و شبکه باید بر این اساس طراحی شود.

در ابتدای این مراسم بازی رایانه ای مسابقات فوتبال برگزار شد که یکی از برندگان توانست جام برتر را از آذری جهرمی دریافت کند.