۰ نفر

صاحبان "پرندگان عصبانی" میلیونر شدند

۱۴ شهریور ۱۳۹۶، ۱۵:۳۴
کد خبر: 216907
صاحبان "پرندگان عصبانی" میلیونر شدند

شرکت سازنده بازی محبوب «انگری بردز» در حال برنامه ریزی برای عرضه عمومی اولیه سهام خود در بازار بورس است تا از این طریق بتواند حدود ۳۰ میلیون یورو (۳۶ میلیون دلار) سرمایه جذب کند.

به گزارش رویترز، شرکت سازنده بازی محبوب «انگری بردز» در حال برنامه ریزی برای عرضه عمومی اولیه سهام خود در بازار بورس است تا از این طریق بتواند حدود 30 میلیون یورو (36 میلیون دلار) سرمایه جذب کند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، شرکت فنلاندی رویو انترتینمنت امروز اعلام کرد، سهامداران فعلی این شرکت همچنین بخشی از سهام خود را نیز به فروش خواهند رساند، اما هیچگونه اشاره ای به جزئیات بیشتر این عرضه سهام نکرده است. برخی تجار، ارزش سهام این شرکت را که تا قبل از عرضه انگری بیرد شهرت چندانی نداشت، 2 میلیارد دلار برآورد کرده اند.

شرکت رویو، در سال 2009 میلادی بعد از عرضه بازی موبایلی محبوب «انگری بردز» رشدی سریع و ناگهانی را تجربه کرد و از محل اعطای مجوز استفاده از برند انگری بردز برای تولید انواع لباس ها و اسباب بازی ها، سود کلانی به جیب زد.

یک سال بعد، کسب و کار این شرکت با چالش های جدیدی مواجه شد و از رونق افتاد، اما انتشار یک فیلم سه بُعدی با موضوع انگری بردز در سال 2016 مجددا این برند را احیا کرد و میزان فروش نسخه جدید این بازی را افزایش داد.

در طی نیمه نخست سال جاری میلادی، میزان فروش بازی های تولیدی شرکت رویو نسبت به مدت مشابه سال گذشته تقریبا دو برابر شده و به 153 میلیون یورو رسیده است، در حالی که سود اصلی شرکت از 11 میلیون یوروی یک سال پیش به 42 میلیون یورو رسیده است.

این شرکت فنلاندی گفته، انتظار دارد میزان فروش و سوددهی اش در کل سال 2017 شاهد رشد چشمگیری باشد.

تحلیلگران حوزه فن آوری معتقدند شرکت رویو بیش از حد به برند «انگری بردز» متکی است و برای کمک به افزایش رشد خود باید دست به ایجاد محصولات فکری بیشتری بزند.

رویو همچنین در حال برنامه ریزی برای عرضه فیلم «انگری بردز» با همکاری شرکت کلمبیا پیکچرز در سال 2019 است.

اسامی بازی های اصلی عرضه شده از سوی شرکت رویو به بازار همگی از بازی انگری بردز الهام گرفته اند و از جمله مهمترین آنها می توان به «انگری بردز 2»، «دوستان انگری بردز» و یک بازی جدید چند کاربره «بتل بی» اشاره کرد. بازی های این شرکت در سه ماهه دوم امسال در مجموع ماهانه به طور متوسط 80 میلیون استفاده کننده فعال داشته است.