۰ نفر

اجرای طرح رجیستری به نفع دولت و مردم است

۲۷ مرداد ۱۳۹۶، ۱۸:۴۷
کد خبر: 212970
اجرای طرح رجیستری به نفع دولت و مردم است

یک کارشناس حوزه IT گفت: با اجرای طرح رجیستری ضمن افزایش درآمدهای دولت از محل واردات قانونی گوشی های تلفن همراه به کشور، منافع مصرف کنندگان نیز بصورت مطلوبی تامین خواهد شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از میزان، امیرمیثم گیاهی اظهار کرد: بررسی‌ها نشان میدهد که اجرای این طرح تاثیرچشمگیر و قابل توجهی بر قیمت گوشی‌های تلفن همراه نخواهد داشت.

وی اظهارداشت: این امکان نیز وجود دارد که اجرای این طرح باعث افزایش کمی در قیمت شود، اما معتقدیم اجرای رجیستری نهایتا به نفع مردم و مصرف کنندگان خواهد بود. زیرا بعد از اجرای رجیستری کلیه شرکت‌های وارد کننده اصلی و دارای مجوز، ملزم به ارائه خدمات پس از فروش استاندارد می‌باشند که مدت زمان آن حداقل 18 ماه خواهد بود.

این کارشناس حوزه آی تی تصریح کرد: اقدامات اخیر صورت گرفته در حوزه خدمات پس از فروش موجب شد تا شرکت‌های گارانتی دهنده کیفیت خدمات دهی خود را افزایش داده و نگاه مردم نسبت به گارانتی در این صنعت بهبود یابد.

به گفته وی به منظور ارائه خدمات پس از فروش مناسب به مردم و همچنین رعایت حقوق مصرف کنندگان، دستگاه‌های متولی از جمله وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان، اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران و اتحادیه تجهیزات مخابراتی و ارتباطی با اجرای طرحی همسو اقدام به ساماندهی و جمع آوری کارت‌های گارانتی تقلبی و غیر مجاز در بازار نمودند.

گیاهی تاکید کرد: با اجرای این طرح کارت‌های گارانتی غیر معتبر از بازار IT جمع آوری وهمچنین تا کنون حدود 50شرکت رسمی برای ارائه خدمات رسمی به مشتریان در بخش‌ها و برند‌های مختلف شناسایی شدند که مشخصات این شرکت‌ها در سایت اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران قابل مشاهده است.