۰ نفر

ایجاد مرکز صادرات و واردات آ.سی.تی کشور در البرز

۱۲ مرداد ۱۳۹۶، ۱۱:۲۰
کد خبر: 209754
ایجاد مرکز صادرات و واردات آ.سی.تی کشور در البرز

مدیرکل امور گمرکی و خدمات بازرگانی شرکت خدمات هوایی و منطقه ویژه اقتصادی پیام گفت: مرکز صادرات و واردات ICT در منطقه اقتصادی پیام در البرز از برنامه های در دست اقدام است و ایجاد کریدور ریلی و هوایی برای این منظور از اقدامات اولویت دار است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، محمد رضا واعظی پور روز پنجشنبه در سی و دومین جلسه کمینه تشخیص و ارزیابی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشور در شرکت خدمات هوایی و منطقه ویژه اقتصادی پیام، افزود: امیدواریم با استقرار شرکت های دانش بنیان حوزه ICT امکان صادرات محصولات این صنعت بیش از پیش فراهم شود.

وی ایجاد کریدور ریلی را از دیگر فعالیت های در دست اقدام در منطقه پیام دانست و اظهار داشت: حضور شرکت های بازرسی فنی و آزمایشگاه تخصصی ICT در منطقه از جمله ظرفیت های پیام است، به همین منظور برنامه ریزی جهت جذب حداقل 70 درصد صادرات و واردات محصولات حوزه ICT در دستور کار قرار دارد.

معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نیز در این نشست بر حضور مؤثر شرکت ها، تولیدکنندگان و ارائه دهندگان خدمات حوزه ICT کشور و مراکز تبادل داده در منطقه ویژه اقتصادی پیام تأکید کرد.

حسین فلاح جوشقانی اظهار امیدواری کرد که با تعاملات صورت گرفته امکان استفاده از ظرفیت های قانونی مناسب و زیرساخت های فراهم شده در منطقه ویژه اقتصادی پیام برای شرکت های دانش بنیان و صنعت ICTفراهم شود. در ادامه این جلسه مقرر شد موضوع ارزیابی شرکت های دانش بنیان در دستور کار بازنگری دستورالعمل اجرایی کمیته تشخیص و ارزیابی ماده 163 قرار گیرد.