۰ نفر

اجرای مصوبه تعرفه جدید اینترنت متوقف شد!

۱۱ مرداد ۱۳۹۶، ۱۸:۲۳
کد خبر: 209633
اجرای مصوبه تعرفه جدید اینترنت متوقف شد!

اجرای مصوبه تعرفه‌های جدید اینترنت موسوم به تعرفه‌های اتصال محور که در کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به تصویب رسیده اما هنوز ابلاغ نشده بود، به دستور وزیر ارتباطات متوقف شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، محمود واعظی - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات - امروز در صفحه اینستاگرام خود با توجه به اعتراض کاربران به تعرفه های جدید اینترنت ثابت از توقف اجرای پیشنهاد مطرح شده خبر داد و  اعلام کرد: با توجه به اینکه پیشنهاد مطرح شده در خصوص تعرفه‌های اینترنت ثابت مبتنی بر اتصال مورد استقبال کاربران قرار نگرفته و این مصوبه هنوز مراحل اداری و ابلاغ را طی نکرده و اجرایی هم نشده استقرار شد اجرای آن متوقف شود و دستور دادم کمیته بررسی تعرفه ها مجددا پیشنهادی با رعایت منافع و مصالح کاربران تهیه و ارائه نماید.

پیش از این محمد جواد آذری جهرمی - مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت -  هم در صفحه اینستاگرامش اعلام کرده با توجه به اعتراضات و نیز اینکه اطلاع دارم که تمام تلاش صورت گرفته برای مصوبه جدید، رضایت مردم بوده است، با ارسال نامه ای از دکتر واعظی خواستم مصوبه جدید تعرفه تا بررسی بیشتر متوقف گردد. امیدوارم موافقت نمایند.

اخیرا صادق عباسی شاهکوه - معاون بررسی های فنی و صدور پروانه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی - درباره تعرفه های جدید اینترنت موسوم به تعرفه های اتصال محور که در کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به تصویب رسیده است، گفته بود: برای گذر از سرویس های حجمی به سرویس های اتصال محور در بخش دسترسی ثابت دو گام در نظر گرفته شده است، تعرفه های اعلام شده قدم اول محسوب می شود.  

وی با اشاره به اینکه در همین گام، تعرفه های اعلام شده تا ۳۰ درصد نسبت به تعرفه های فعلی کاهش دارد، گفته بود: این تعرفه ها همچنین حداقل سرعت را برای دسترسی به شبکه ملی اطلاعات تعریف کرده که افزایش کیفیت را نیز به دنبال دارد.